Business Hi-Tech

Elveţienii au partidul AntiPowerPoint. Cât de mult folosiţi programul?

Elveţienii au partidul AntiPowerPoint. Cât de mult folosiţi programul?

Autor: Traian Terzianm

30.07.2011, 11:00 831

Lucy Kellaway, editorialistă a cotidianului britanic FinancialTimes, a ridicat problema eficienţei PowerPoint-ului, programnelipsit din calculatoarele oricărui manager, spunând că pierderileeconomice pe care utilizarea programului le-a adus Europei sunt deaproximativ 110 miliarde de euro pe an. Pierderile provin dinfaptul că oamenii stau să urmărească prezentări în PowerPoint înloc să lucreze.

Cifra adevărată însă este mult mai mare, având în vedere că aufost ignorate efectele secundare precum productivitatea după oprezentare plină de cifre. PowerPoint-ul ar trebui să fie cea maipuţin distractivă modalitate de pierdere a timpului liber; unslideshow poate face ca persoanele care îl văd să se simtăposomorâte şi plictisite şi să nu fie pregătite pentru muncă. Mairău, afectează calitatea discuţiei şi duc la decizii mai proaste,mai susţine Kellaway. În plus, reduce ideile mari în ideipunctuale, lucru care dăunează porezentării - devine una irelevantădeoarece ai tăiat mult prea mult din ideea de bază.

Elveţienii care nu suportă PowerPoint-ul au creat chiar şi unpartid politic AntiPower Point Party (APPP) prin care speră sălupte împotriva acestui program prin metode paşnice. În primul rânddoreşte ca jurnalişti din întreaga lume să scrie articole despreaceastă revoluţie. Un articol devastator despre problemele pe carele aduce PowerPoint-ul a fost scris de ziaristul Edward Tufte înanul 2003 şi publicat în revista de tehnologie Wired. Ce schimbăris-au întâmplat de atunci? Nimic, cu excepţia faptului căPowerPoint-ul are din ce în ce mai mulţi fani.

Tufte scria că prezentările PowerPoint sunt "ca o joacă de-aşcoala: foarte zgomotoase, foarte încete şi foarte simple".

De asemenea, partidul AntiPowerPoint a spus că ar fi mai bună ocampanie pentru interzicerea PowerPointului. Într-o lume fără acestsoftware, prezentările ar fi mai puţine şi mai scurte, iar oameniinu ar mai fi stresaţi de pregătirea lor. Asta înseamnă că audienţaar fi atentă. Vocea umană, în special atunci când este conectată lao activitate poate fi minunată, un lucru memorabil.

"Nu pot să-mi amintesc nici măcar un singur slide din cele pecare le-am văzut. Şi cred că am vazut sute de mii", spune unziarist al FT. "Asta nu înseamnă că nu am avut parte de prezentăribune în PowerPoint. Însă când aveam parte de ele, persoana carevorbea ştia cum să spună mesajul şi reuşea să treacă de imaginiledin spatele lui", a completat acesta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO