Business Hi-Tech

eMAG a decis: peste 3.000 de angajaţi vor lucra permanent în sistem hibrid. Compania îşi păstrează birourile şi investeşte peste 1,5 mil. euro în reamenajarea sediului central

eMAG a decis: peste 3.000 de angajaţi vor lucra permanent în sistem hibrid. Compania îşi păstrează birourile şi investeşte peste 1,5 mil. euro în reamenajarea sediului central

Autor: Cristina Bellu

05.04.2021, 10:22 3260

eMAG, cel mai mare retailer online din România, a decis că va trece permanent la un mod de lucru hibrid (New Way of Working@eMAG), de acasă şi de la birou, care le va permite celor peste 3.000 de angajaţi din sediul central, hub-urile IT şi centrele de Customer Care să lucreze cum li se potriveşte cel mai bine în funcţie de tipul de activitate.

Astfel, după ce va trece pandemia, angajaţii eMAG vor decide, împreună cu managerul lor, câte zile vor lucra de acasă şi câte de la birou, în funcţie de nevoile fiecărei echipe. În prezent, ţinând cont de restricţiile existente, peste 99% din angajaţii eMAG din sediile de birouri lucrează în continuare de acasă şi vor continua astfel până când condiţiile vor permite trecerea în noul mod permanent de lucru hibrid.

„Noi ca echipă eram obişnuiţi, la fel ca toţi ceilalţi, cu lucratul de la birou, care avea părţile lui bune şi mai puţin bune. Odată cu pandemia am descoperit destul de brusc lucratul de acasă. La fel ca după orice iniţiativă nouă, am vrut să înţelegem mai bine ce se întâmplă şi am descoperit că are beneficiile lui, resimţite atât de colegi, vizibile şi în rezultatele noastre ca organizaţie, dar şi provocări. Acum, având la dispoziţie toate informaţiile, am decis să trecem la un mod de lucru în care să luăm ce e mai bun din ambele modele”, explică Tudor Manea, CEO eMAG.

Compania îşi va păstra spaţiile existente de birouri şi va investi peste 1,5 milioane de euro pentru a reamenaja sediul central într-un spaţiu colaborativ şi pentru a implementa noi tehnologii care să susţină modul de lucru hibrid. Principala funcţionalitate a sediilor va fi aceea de a ajuta oamenii să colaboreze mai bine, aşa că numărul sălilor destinate întâlnirilor s-a dublat şi vor fi dotate cu tehnologie de ultimă generaţie pentru a facilita întâlnirile mixte – online & offline- şi cu un sistem de rezervare de la distanţă a birourilor. Proiectul este realizat împreună cu o firmă de arhitectură, iar discuţiile au început imediat ce s-a conturat tot mai clar ideea că munca de la birou aşa cum a fost până în martie 2020 se va schimba. 

„Un lucru important ca modelul hibrid să funcţioneze este partea de comunicare, de aceea am implementat deja mai multe proiecte noi care să îi ajute pe colegi să se simtă conectaţi la tot ce se întâmplă în organizaţie, indiferent de unde vor lucra. În acelaşi timp sediul nostru este în plin proces de reamenajare astfel încât să răspundă cât mai bine noului mod de lucru, în care colegii vor veni la birou pentru colaborare şi creativitate, adică în acele zile în care munca lor va presupune mai multă interacţiune”, completează Delia Rotaru, VP People & Organisation eMAG.

În urmă cu un an, când primele cazuri Covid-19 au fost confirmate pe teritoriul României, peste 3.000 de oameni din eMAG au început să lucreze de acasă. În toată această perioadă, compania a desfăşurat mai multe studii interne, cantitative şi calitative, prin care a analizat în detaliu care sunt principalele beneficii percepute de oameni legate de lucrul de acasă, care sunt provocările şi ce poate fi îmbunătăţit, dar şi cum percep pe termen lung un mod de lucru permanent hibrid.   

Obiectivele studiilor au fost înţelegerea nivelulului de conectare al oamenilor cu echipa din care fac parte, percepţia despre productivitatea lor individuală şi eficienţa colaborării cu colegi sau parteneri, în contextul lucrului de acasă, principalele concluzii arătând că modul de lucru de acasă funcţionează excelent pentru activităţile clar definite, care necesită concentrare şi muncă individuală, iar munca de la birou este foarte utilă pentru activităţile care presupun colaborare şi creativitate.

În plus, la nivel de organizaţie, măsurile luate rapid au fost o sursă de motivaţie, oamenii simţindu-se protejaţi. A fost apreciată flexibilitatea lucratului de acasă, în această perioadă de pandemie, mai ales în rândul părinţilor.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO