Business Hi-Tech

eMAG apelează la forţă de muncă temporară pentru creşterea businessului

eMAG apelează la forţă de muncă temporară pentru creşterea businessului

Tudor Manea, di­rec­torul general al eMAG şi Iulian Stanciu, „creierul“ celui mai mare retailer online din România

Autor: Adelina Mihai, Ioana Nita

16.09.2015, 00:08 5769

EMAG, cel mai mare retailer online de pe plan local, începe să apeleze la forţă de muncă în regim tem­po­rar, preluând astfel modelul de busi­ness adoptat de multi­na­ţio­na­le în anii de criză de efi­cien­ti­zare a costurilor în pe­rioadele de vârf.

„În ultimii ani, am avut o creştere substanţială a numărului de angajaţi, în concordanţă cu dez­voltarea eMAG pe categorii, fo­cusul pe Market Place şi extin­derea pe pieţele externe. În urmă­toa­rele luni, acest trend va conti­nua şi va fi intensificat de vân­zările din perioada sărbătorilor. Urmează să angajăm aproximativ 250 de oameni, o parte ducându-se pe poziţii specializate, iar o parte vor fi contracte pe perioadă determinată în zone cu accent ope­raţional. Suntem într-o pe­rioa­dă de creştere constantă şi ne aşteptăm ca mulţi dintre cei an­gajaţi pe perioadă determinată să rămână în cadrul companiei, aşa cum s-a întâmplat şi în anii trecuţi“, a spus pentru ZF Tudor Manea, di­rec­torul general al eMAG.

Anul trecut, eMAG, care operează pe piaţă prin interme­diul companiei Dante Internatio­nal, a avut un număr mediu de 1.015 salariaţi, conform datelor pu­blicate în bilanţul transmis la Ministerul de Finanţe. În 2013, compania avea 576 de angajaţi.

Piaţa serviciilor de „închi­riere“ de personal a câştigat teren în ultimii ani în România, în special pe zona producţiei de componente auto şi în activităţi de servicii suport (call center, outsourcing etc.). O companie care apelează la personal închiriat are o structură a costurilor mult mai flexibilă şi cu riscuri mai re­duse în relaţia cu angajaţii, având în vedere că „temporarii“ sunt pe statele de plată ale unor firme specializate în recrutare şi închi­riere de personal. La o posibilă restructurare de personal, unui angajat închiriat nu mai trebuie să îi dai salarii compensatorii ca să plece „cu acordul părţilor“.

eMAG, unde grupul sud-afri­can Naspers deţine 74% din ac­ţiuni, iar Iulian Stanciu, „creierul“ afacerii, în jur de 25,8%, a avut în 2014 afaceri de 1,246 miliarde de lei, raportând o pierdere de 58,3 milioane de lei.

În businessul de retail online, numai liderii fac bani dacă reuşesc să vândă cât mai multe produse. eMAG a început cu electroIT, iar acum a ajuns să vândă, de exem­plu, şi produse alimentare de la re­ţea­ua Mega Image. Retailul online este un business de tehno­logie, de logistică, de promovare şi de administrare a stocurilor.

În 2012, când a preluat pa­che­tul majoritar de acţiuni al eMAG, Naspers a plătit 80 de milioane de dolari pentru achiziţie.

Conform datelor oficiale, există peste 50.000 de angajaţi care lucrează în regim temporar în fiecare an, iar afacerile fir­melor specializate care îi „pla­sează“ pe aceştia la angaja­tori au depăşit anul trecut valoarea de peste un miliard de lei, potrivit datelor ZF.

AFACERI DE LA ZERO