Business Hi-Tech

Dispută între retailerii online din România: Cel.ro susţine că eMag ar fi folosit marca înregistrată CEL.ro. Reacţia eMag: Este vorba de un conţinut generat de utilizatori, care este indexat de Google

Dispută între retailerii online din România: Cel.ro...

Autor: Dragoş Dinu

09.10.2019, 11:47 2174

UPDATE: Reacţia eMag la acuzaţiile cel.ro: „eMAG nu a fost amendat şi nici nu a folosit practici înşelătoare. Este vorba de un conţinut generat de utilizatori, care este indexat de Google conform regulilor platformei de căutare şi bunelor practici din industrie: cuvintele şi expresiile căutate de clienţi pe eMAG.ro sunt indexate automat în motorul de căutare Google. Indexările automate în Google nu sunt publicitate plătită. eMAG a acţionat întotdeauna conform acestor reguli şi bune practici si va contesta adresa formulată.”


Platforma eMAG, cel mai mare magazin online din România, deţinut de grupul Dante Internaţional, ar fi fost sancţionată de catre ANAF pentru că a folosit între ianuarie 2018 şi iunie 2019 marca înregistrata CEL.ro, încălcând astfel prevederile articolului 6) litera a), litera f) si litera h) din legea nr. 158/2008, potrivit unui comunicat de presă al CEL.ro.  

Cel.ro susţine că „Emag a folosit în perioada ianuarie 2018 – iunie 2019 marca înregistrata CEL.ro pentru a face publicitate înşelătoare şi a-şi promova magazinul online concurent prin intermediul motorului de căutare Google. Prin metode SEO şi profitând de autoritatea pe care o are în motoarele de căutare a reuşit să aducă o pagina din site-ul sau fără nici o legătura cu marca CEL.ro în prima pagina din motorul de căutare Google pentru a deturna vizitatorii în căutarea mărcii concurente. Emag a folosit următorul anunţ publicitar”:

Cauti www cel ro? Descopera Oferta-eMag.ro/ https://www.emag.ro/search/www+cel+ro/ Cumpara www cel ro online pe eMAG.ro. ⭐ Profita acum de preţuri avantajoase. Gasesti mai mult decat crezi! Comanda şi ai livrare şi retur simplu!

CEL.ro spune că utilizarea textului mai sus menţionat a dus la distorsionarea realităţii şi a creat în mintea consumatorului mediu percepţia falsa ca www.cel.ro poate fi accesat şi de pe site-ul www.emag.ro. Unui consumator mediu, aşa cum acesta este definit de Legea 363/2007, i-a fost afectată opţiunea de a alege în cunoştinţă de cauză.

Mai mult, magazinul online CEL.ro apreciază că Emag a profitat de reputaţia mărcii concurente pentru a crea confuzie în rândul consumatorilor şi între comercianţi şi pentru a obţine foloase necuvenite.

Ambele acuzaţii au fost negate de eMag, care va contesta adresa formulată şi explică faptul că nu ar fi folosit marca înregistrată sau practici înşelătoare la adresa Cel.ro, ci că ar fi vorba despre un conţinut generat de utilizatori, care este indexat de Google.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO