♦ Piaţa de e-commerce din România este estimată să ajungă la 12,9 miliarde de euro în 2025, cu o penetrare a cumpărăturilor online de 63% în rândul populaţie ♦ Noile funcţionalităţi AI pentru selleri, MIRA şi Magic Listing, automatizează listarea şi rezolvă 40% din tichetele operaţionale ale partenerilor ♦ Serviciul Genius a atins 1,5 milioane de utilizatori şi generează peste 60% din vânzările eMAG, iar numărul sellerilor activi a urcat la 64.000.
Grupul eMAG a bugetat 163 de milioane de lei pentru „AI şi tehnologie pentru personalizare şi creşterea productivităţii” în anul fiscal curent, investiţie care se materializează într-un nou asistent de shopping conversaţional bazat pe AI pentru clienţi, care va fi lansat public după sezonul de vârf de la finalul anului, dar şi în noi unelte dedicate sellerilor din marketplace, precum MIRA şi Magic Listing, menite să le automatizeze operaţiunile. Această alocare face parte dintr-un plan de investiţii total de peste 1,2 miliarde de lei pentru anul fiscal în curs, din care cea mai mare parte, 782 milioane de lei, este direcţionată către logistică, depozite şi extinderea reţelei de puncte de livrare. Investiţiile vin în contextul în care cifra de afaceri a eMAG Group a crescut cu 12% în anul fiscal încheiat la 31 martie 2025, în timp ce eMAG România a înregistrat un avans de 17%.
Noul asistent de shopping AI: „Va înlocui vânzătorul din magazin”
Dezvoltarea unui asistent de shopping conversaţional este o miză majoră pentru companie, iar Tudor Manea, CEO al eMAG Group, a oferit detalii despre capabilităţile şi stadiul acestuia în cadrul unei conferinţe de presă. Asistentul este deja funcţional şi testat intern.
„Îl vom lansa anul viitor, pentru că lansarea lui e foarte importantă şi vrem să o facem cum trebuie, aşa că acum am ales să ne ocupăm de sezon. Noi îl folosim intern, adică este disponibil acum pentru «prieteni apropiaţi şi familie», este live”, a explicat Tudor Manea.