Business Hi-Tech

eMAG susţine că a rezolvat cu o investiţie “fabuloasă“ de 10 mil. euro "3 mari probleme” legate de livrare. “Trimitem 200.000 de produse pe zi de Black Friday”

Tudor Manea

Tudor Manea

Autor: Adrian Seceleanu

04.11.2017, 01:00 33195

eMAG, cel mai mare retailer online de pe piaţa locală, a investit în acest an 10 milioane de euro doar în dotarea cu tehnologie a depozitului, care să-i permită să reducă erorile şi să accelereze procesul de expediere al coletelor - una dintre cele mai complexe probleme cu care se confruntă companiile active în comerţul electronic.

“Salariile cresc de la un an la altul. În acelaşi timp noi ne dorim să le oferim clienţilor servicii de calitate şi în acelaşi timp să fie la un preţ constant şi bun. Fără o investiţie mare în tehnologie costul nostru intern, pe care l-am avea să primim o comandă, să o împachetăm ar creşte şi el foarte mult şi mai departe nu am putea să le oferim clienţilor nişte servicii bune la un preţ corect.

Drept urmare am luat această decizie la începutul anului şi am spus că trebuie să ne construim din punct de vedere tehnologic ceva care să ne permită să creştem în continuare pe termen lung. Aceşti 10 milioane de euro au fost investiţi într-o platformă, care este ca un bloc cu mai multe etaje - la sol ai o amprentă de 8.000 de metri pătraţi (mp), dar tu pui de trei ori încă 8.000 de metri pătraţi şi asta îţi permite ca într-un spaţiu de 8.000 de metri pătraţi să ai spaţiu de stocare de 32.000 mp”, a declarat Tudor Manea, director general al eMAG România.

“Ca să avem un proces cât mai bun de livrare şi pentru a ajunge cu marfa la client în intervalul stabilit e nevoie ca procesele din depozit să funcţioneze cât mai bine. În primul rând ai nevoie de o suprafaţă suficient de mare în care să îţi poţi desfăşura activităţile de recepţie, de stocare, de <<picking>> (identificare şi colecatre a produselor în depozit – n. red.), de coletare şi dat marfa mai departe curierilor. Anul acesta am crescut destul de mult suprafaţa totală a depozitului şi am ajuns undeva la 125.000 mp pe care îi ocupăm”.

Cele 10 milioane de euro reprezintă o sumă foarte mare, a insistat Manea. “Am făcut o investiţie fabuloasă spunem noi pentru România - am investit 10 milioane de euro în şase luni”.

Banii au fost cheltuiţi în stocarea mai eficientă a produselor (blocul cu 3 etaje), capacitatea de sortare automatizată şi în îmbunătăţirea capacităţii de ambalare a produselor, a explicat şeful operaţiunilor locale ale eMAG.

“Am investit şi în capacitatea noastră de sortare. Noi din depozitul din Bucureşti lucrăm cu aproximativ 20 de firme de curierat şi fiecare dintre aceste 20 de companii îşi doreşte să primească produsele ambalate într-un anumit fel - coletele mici separate de cele mari, la anumite ore în funcţie de dimensiuni etc. Fiecare jucător de pe piaţă are diferite solicitări ceea ce ne impunea să avem foarte multe reguli de sortare pe care uneori le aplicam manual. Ca idee anul trecut am avut 300 de oameni care doar sortau pachete de Black Friday; bineînţeles oamenii mai şi greşesc şi atunci apăreau greşeli de sortare care se transpuneau într-un timp mai mare de livrare. Soartarea este importantă.

În ce am mai investit şi ce problemă am mai rezolvat cu investiţia asta : ştiţi că la noi dacă plasai o comandă pentru 3 produse de Black Friday aceastea nu veneau toate 3 într-un colet ci veneau 3 colete deşi erau 3 produse mici, un telefon şi o husă şi un stylus care ar fi intrat într-un colet. O bună parte din investiţie s-a dus în această capacitate de consolidare a produselor, adică dacă comanzi un telefon cu o husă şi un stylus toate 3 vor veni într-o singură cutie de Black Friday. Acestea au fost cele 3 mari probleme pe care le-am atacat cu această investiţie.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO