Business Hi-Tech

eMag va fi pentru o zi cea mai mare companie românească, depăşind de trei ori la încasări Petrom şi Dacia

eMag va fi pentru o zi cea mai mare companie...

Autor: Radu Racu

13.11.2014, 00:09 6623

Cel mai mare retailer online de pe piaţa românească, eMag, estimează că va înregistra cu ocazia evenimentului de shopping Black Friday - organizat pe data de 21 noiembrie, încasări de 150 de milioane de lei (circa 34 de milioane de euro), în creştere cu 50% faţă de Black Friday 2013. Încasările estimate intră în topul recordurilor de încasări pentru o singură zi, fiind de trei ori mai mari decât cele ale Petrom şi Dacia, cele mai mari companii din România.

Dacia a avut anul trecut afaceri de 18,4 mld. lei (4,1 mld. euro) ceea ce a însemnat încasări de 50 de milioane de lei într-o singură zi în timp ce Petrom a avut afaceri de 18,1 mld. lei, adică 49,5 milioane de lei.

Vânzările de 34 mil. euro pe zi ale eMag sunt egale cu încasările într-un an de zile ale celui mai mare magazin din reţeaua de hipermarketuri Kaufland şi mai mari decât încasările din întregul an 2013 ale unor companii precum: Allview - care vinde sute de mii de tablete şi smartphone-uri (28,8 mil. euro), retailerul IT&C cel.ro (24,6 mil. euro) sau Arsis - cel mai mare retailer de telecom independent de pe piaţa locală (30,4 mil. euro).

eMag, magazinul online lansat în anul 2001 de un grup de antreprenori locali, în prezent parte a grupului Naspers din Africa de Sud, a introdus conceptul Black Friday pe piaţa locală în 2011, an în care a înregistrat vânzări de 8 milioane de euro.

Circa  450.000 de produse vor fi incluse în campania de Black Friday din acest an, faţă de 250.000 în 2013, a declarat Iulian Stanciu, directorul general al eMag. Reducerile ajung până la 75%, echivalentul unei valori totale de 75 de milioane de lei.

Pentru 2014, portofoliul de produse incluse în campanei a fost diversificat, alocându-se un volum mai mare pentru game care au fost introduse mai recent în lista retailerului, cum ar fi anvelope de iarnă, boilere sau scutece pentru copii, dar şi elemente-surpriză în 2013 devenite între timp prezenţe obişnuite, ca autoturismele. Din cele 50 de automobile incluse în oferta de anul acesta, cel mai scump este un model Jaguar.

„Din punctul de vedere al volumului, vorbim de 70% produse tradiţionale din electro-IT, cum ar fi laptopuri, televizoare, smartphone-uri sau tablete, iar restul  din gamele noi. În valoare, proporţia urcă la 80% în favoarea electro-IT-ului“, a menţionat Stanciu.

Pentru pregătirea Black Friday 2014, emag.ro a investit 5 milioane lei în servere şi 2 milioane de lei în platforma online.

Pentru livrarea produselor, compania a încheiat parteneriate cu FAN Courier, Cargus, DPD şi TNT pentru un flux de livrare de 150 de camioane pe zi, astfel încât livrările să fie efectuate în decurs de şase zile.

Retailerul estimează pentru Black Friday 2014 un număr de 4,5 milioane de vizite pe site.

În 2013, site-ul eMag a înregistrat în ziua de Black Friday circa 3,1 milioane de vizite, iar în cel mai aglomerat interval de 10 minute a numărat un maxim de 160.000 de vizitatori unici, o cifră record pentru piaţa locală. Cele mai accesate site-uri din România au în prezent aproximativ un milion de vizite şi 600.000-700.000 de clienţi unici pe zi, conform datelor din Studiul de Audienţă şi Trafic Internet (SATI), realizat de Biroul de Audit Transmedia.

Ziua de Black Friday este extrem de importantă pentru jucătorii din electro-IT, segmentul care a fost de fapt promotorul acestei campanii de reduceri în România, pentru că generează venituri mari într-un timp foarte scurt, iar pentru unii retaileri chiar cifre comparabile cu suma vânzărilor din restul anului.

În 2013, Altex, Domo şi Flanco, cei mai mari trei retaileri de electro-IT din România, cu afaceri de peste jumătate de miliard de euro, au înregistrat în 22 noiembrie, cu ocazia evenimentului Black Friday, vânzări de 25 milioane de euro, cu peste 50% mai mari decât în perioada similară din 2012, conform estimărilor Ziarului Financiar. Pe online, cifrele publicate la momentul respectiv erau cel puţin egale.

eMag este cel mai mare retailer online din România, cu o cifră de afaceri estimată pentru anul 2014 la 260 de milioane de euro, în creştere cu 50% faţă de anul precedent. Pe Internet, compania este concurată, deşi de la mare distanţă, de nume ca cel.ro, pcgarage.ro, f64.ro sau evomag.ro.

Iulian Stanciu, director general al eMag: În spatele acestui eveniment sunt peste 1.000 de oameni, peste 200 de furnizori şi investiţii mari în infrastructura logistică şi IT.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO