La fel ca şi alte companii din China ce au pornit la drum creând clone ale unor produse occidentale, Huawei a ajuns în prezent unul dintre cei mai mari jucători din industria de profil la nivel global, punând accent pe dezvoltarea propriilor sale produse şi servicii pentru a creşte şi mai puternic.
„China a fost cunoscută până acum pentru copiere, însă în prezent acest lucru nu mai este valabil, ceea ce este foarte important atunci când vorbim de tehnologie. Acum există inovaţie în China, iar oamenii trebuie să afle acest lucru”, a spus Holy Ranaivozanany, director în cadrul companiei chineze Huawei.
China este ţara unde se produc aproape toate electronicele din lume, de la modelele de iPhone la telefoanele brandului local Allview, însă treptat şi antreprenorii locali au pus bazele unor companii care acum pun accentul pe inovaţie pentru a creşte şi a se dezvolta la nivel global.
Un bun exemplu este compania Huawei, care dintr-o firmă mică înfiinţată în urmă cu 28 de ani de un fost inginer din cadrul armatei chineze - Ren Zhengfei - cu doar 2.000 de dolari în oraşul Shenzen pentru producţia de echipamente telecom, a ajuns în prezent o companie multinaţională. Soluţiile Huawei sunt disponibile în peste 140 de ţări, compania chineză colaborând cu 45 dintre cei 50 de operatori telecom din toată lumea. În 2012, Huawei a întrecut compania suedeză Ericsson, care domina această industrie, devenind cel mai mare furnizor de servicii şi echipamente din lume pentru industria telecom după cifra de afaceri. Anul trecut afacerile Huawei s-au situat la 46 mld. dolari/euro, în timp ce Ericsson a raportat venituri de 33 mld. dolari/euro.