Start-up-ul românesc ESX, cunoscut pentru agregarea serviciilor de fitness şi sport, a înregistrat o creştere semnificativă în 2024, depăşind pragul de 500.000 de utilizatori.
Compania şi-a extins reţeaua la peste 650 de centre sportive partenere, adăugând 180 de noi locaţii anul acesta, în condiţiile în care şi piaţa de fitness din România a înregistrat creşteri în ultimii ani. „În ultimii trei ani, la nivel naţional numărul de centre sportive şi de săli de fitness a crescut de la aproximativ 1.100 la peste 1.600 de cluburi, prevedem o creştere asemănătoare şi pentru următorii trei ani“, a precizat Andrei Trofin, CEO şi fondator, ESX. Start-up-ul a atras în 2023 o investiţie în valoare de 2 milioane de euro de la fondul Catalyst România.
După ce a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 10 milioane de euro, reprezentând o creştere de 250%, ESX îşi îndreaptă acum atenţia către pieţele internaţionale.
Compania vizează expansiunea în Europa Centrală şi de Est, cu focus pe Polonia, Ungaria şi Cehia, dar explorează şi oportunităţi în Europa de Vest şi Orientul Mijlociu.
Modelul de business al ESX generează rezultate pentru centrele partenere. „În reţeaua ESX, avem centre sportive către care aducem venituri lunare de peste 50.000 de euro per locaţie“, a subliniat Trofin, evidenţiind beneficiile colaborării pentru sălile de fitness.
ESX şi-a consolidat prezenţa în segmentul B2B, oferind abonamente ca beneficiu extrasalarial. Compania a atras clienţi corporate de anvergură, printre care Huawei, Amazon, Teilor, KPMG, Bitdefender, Vodafone şi Oracle.
Totodată, în toamna acestui an, compania a lansat PTN (Personal Trainers Network), o platformă care conectează utilizatorii cu specialişti în fitness şi nutriţie. Din cei 2.500 de specialişti care activează în România, aproximativ 500 s-au alăturat deja reţelei PTN, reprezentând 20% din piaţă. ESX estimează că acest număr va creşte la peste 1.000 de profesionişti în anul următor.
“Susţinerea profesioniştilor din domeniu e un alt obiectiv major, aceştia având o platformă dedicată pentru a-şi promova serviciile, cu impact direct asupra creşterii vizibilităţii şi extinderii bazei de clienţi. Cu ajutorul platformei este promovat, de asemenea, un stil de viaţă sănătos şi se urmăreşte îmbunătăţirea sănătăţii fizice şi mentale a utilizatorilor, mai ales în condiţiile în care România ocupă primul loc la nivel european în ceea ce priveşte gradul de obezitate. Nu în ultimul rând, se are în vedere creşterea gradului de digitalizare în fitness, prin stabilirea unui standard de inovaţie în industrie”, potrivit reprezentanţilor ESX.