♦ Echipa Booking Holdings din România se concentrează în principal pe zona de securitate cibernetică şi monitorizare fraude, însă grupul a extins aria de suport locală şi cu alte operaţiuni ♦ Grupul face angajări pe plan local pentru diferite divizii, precum cea de achiziţii, conformitate, monitorizare fraude şi analiză de date ♦ Gigantul american foloseşte acum tehnologia Generative AI pentru dezvoltarea unei experienţe personalizate a turistului care îşi organizează călătoriile online – de la bilete de avion şi cazare şi până la închiriere de maşină şi rezervarea diferitelor activităţi.
Booking Holdings, gigantul tech din industria turismului cunoscut în principal pentru platforma Booking.com, a ajuns la peste 400 de angajaţi în cadrul centrului său de excelenţă din Bucureşti deschis oficial în urmă cu doi ani, fiind foarte aproape de a-şi atinge obiectivul de a avea o echipă de 500 de persoane mult mai devreme decât estimase. Grupul a inaugurat centrul din România în septembrie 2022 cu ţinta de a ajunge la 500 de angajaţi în decurs de cinci ani, bugetul de investiţii alocat fiind de 100 de milioane de euro. Până în prezent, investiţiile Booking Holdings pe plan local au ajuns la aproape jumătate din bugetul alocat.
„Suntem foarte mulţumiţi de calitatea echipei, de talentul pe care îl putem atrage aici şi de numărul diferitelor funcţii care sunt susţinute. Acest centru a început iniţial să fie ancorat în jurul expertizei în securitate cibernetică, şi avem aici centrul nostru global de operaţiuni cibernetice, care monitorizează toate sistemele tuturor brandurilor noastre, inclusiv OpenTable, Kayak, Priceline, Agoda şi Booking.com. Centrul s-a extins însă foarte mult în jurul operaţiunilor de prevenire a fraudei, ingineriei de cloud computing, dezvoltare software, achiziţii şi analiză de date. Avem o mulţime de procese operaţionale care sunt susţinute de centrul de aici şi multe alte activităţi. Deci centrul creşte şi se extinde, de asemenea, într-un număr mare de activităţi diferite“, a declarat pentru ZF Ewout Steenbergen, executive vice president & chief financial officer în cadrul Booking Holdings.
Deşi Centrul de Excelenţă din România al Booking Holdings a fost inaugurat oficial în septembrie 2022, gigantul american a început să formeze echipa locală încă din septembrie 2021, astfel că la inaugurare centrul avea deja 150 de angajaţi, din care două treimi făceau parte din echipa de securitate cibernetică. În toamna anului trecut, Booking Holdings ajunsese la 300 de angajaţi la Bucureşti – proprii şi prin parteneriatul cu Infosys, moment în care a anunţat şi extinderea biroului local cu încă un etaj în clădirea de business U-Center.