♦ Booking.com a lansat în 2023 pe piaţa din SUA un asistent AI care ajută utilizatorii să îşi planifice călătoriile. De asemenea, grupul are integrată tehnologia AI şi în alte produse din portofoliul său precum Priceline sau Kayak.
Gigantul american Booking Holdings, care deţine o serie de platforme online din domeniul turismului, cea mai cunoscută fiind booking.com, foloseşte acum tehnologia generative AI pentru dezvoltarea unei experienţe personalizate a turistului care îşi organizează călătoriile online – de la bilete de avion şi cazare şi până la închiriere de maşină şi rezervarea diferitelor activităţi. La aceste noi funcţionalităţi AI ale platformelor din grupul Booking Holdings lucrează şi o parte dintre inginerii români angajaţi în Centrul de Excelenţă al companiei de la Bucureşti, echipa AI de bază fiind însă în Amsterdam.
„Inteligenţa artificială generativă oferă oportunităţi uriaşe pentru a îmbunătăţi serviciul nostru pentru clienţi în viitor, precum şi pentru a îmbunătăţi productivitatea şi anumite procese. Nu o vedem ca pe o oportunitate de a lucra cu mai puţini oameni, ci mai degrabă ca pe o modalitate de a avea aceiaşi oameni făcând mai multe în viitor. De exemplu, oamenii care programează şi dezvoltă software. De asemenea, inteligenţa artificială generativă este pentru noi un element foarte important mai mult dintr-o perspectivă comercială, deoarece avem o viziune de a ne îndrepta către ceea ce numim «călătoria conectat㻓, a declarat pentru ZF Ewout Steenbergen, executive vice president & chief financial officer în cadrul Booking Holdings. El a explicat că echipa Booking Holdings încearcă să simplifice tot procesul de rezervări pentru o călătorie.