Simplificarea proceselor interne şi a ofertei comerciale, digitalizarea şi automatizarea unor operaţiuni, dar şi presiunea pentru o îmbunătăţire a rezultatelor financiare reprezintă principalele motive pentru planul Telekom de a concedia în acest an aproape 700 de oameni din cei 5.800 pe care îi mai are, operaţiune care va aduce grupului economii de ordinul a câteva milioane de euro pe an.
„Evoluţia vânzărilor nu reprezintă motivul pentru care vom reduce numărul de oameni. Principalele motive pentru această restructurare sunt digitalizarea şi simplificarea ofertei comerciale şi a proceselor interne“, a declarat Miroslav Majoros, CEO al grupului Telekom România, într-un interviu pentru ZF. „Suntem satisfăcuţi de rezultatele din al doilea trimestru, în special pe zona de telefonie mobilă, dar vedem semne de stabilizare şi pe zona fixă“, a insistat el.“
Concedierile sunt motivate şi de necesitatea ca grupul să-şi îmbunătăţească rezultatele financiare, care să-i permită să susţină programul de investiţii, dar şi creşterea salariilor în unele departamente. „Problema este că în 2018 ne-au lovit puternic probleme din trecut - cum ar fi datoriile de zeci de milioane de euro generate de clienţi care nu şi-au plătit facturile - dar şi altele. A trebuit să achităm şi unele împrumuturi luate în trecut astfel că poziţia pe cash a grupului nu era foarte puternică. Acum situaţia fluxului de numerar s-a îmbunătăţit semnificativ, dar trebuie să continuăm acest proces. Desigur şi acesta este unul dintre motivele pentru lansarea programului de restructurare. (…) Grupul are nevoie de un buget semnificativ pentru a susţine în continuare programul de investiţii.“