Business Hi-Tech

Facebook se pune în ”coasta” site-urilor de anunţuri gratuite şi lansează noul serviciu Marketplace

Facebook se pune în ”coasta” site-urilor de...

Autor: Cătălin Niţu

04.10.2016, 16:43 1626

Asemeni tuturor componentelor Facebook, experienţa de utilizare se doreşte a fi una socială, unde vânzătorii şi cumpărătorii pot comunica mai uşor decât pe alte platforme, potrivit Go4it.

Primul pas în direcţia Marketplace a fost introducerea funcţionalităţii „Sell” în cadrul grupurilor de Facebook, aceasta bucurându-se de un succes enorm la nivel global. Facebook susţine că 450 de milioane de utilizatori vizitează în fiecare lună astfel de grupuri, sugerând că este o mare nevoie de o soluţie centralizată, cu funcţii dedicate pentru căutare şi interacţiune.

Marketplace foloseşte locaţia utilizatorilor pentru a sugera produse care sunt puse la vânzare în apropiere, însă oferă şi posibilitatea de a căuta produse în funcţie de cuvinte cheie. Nu în ultimul rând, Facebook va sugera utilizatorilor produse care sunt puse la vânzare, bazându-se pe interesele lor, sau pe istoricul activităţii de pe reţeaua de socializare.

Procesul de a pune la vânzare un produs este foarte simplu, fiind necesară apăsarea unui singur buton. Fotografiile pot fi realizate direct din aplicaţie, iar formatul articolului care se publică pe Marketplace este foarte similar cu cel de pe grupurile de vânzări, cu un nume, un preţ şi o scurtă descriere, alături de câteva poze descriptive. Platforma oferă posibilitatea de a trimite o ofertă de preţ către vânzător, iar comunicarea între utilizatori se face prin intermediul serviciului Messenger.

Facebook nu este însă responsabil pentru interacţiunile dintre vânzători şi cumpărători, tranzacţiile fiind realizate exclusiv între utilizatori, fără asistenţa platformei Facebook. Momentan, paginile şi companiile nu au acces la Marketplace, însă ar putea primi acces în viitor, atunci când compania va decide să înceapă monetizarea acestei componente.

Facebook Marketplace este acum disponibil în Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Australia şi Noua Zeelandă direct din aplicaţia Facebook atât pe iOS, cât şi pe Android. Această funcţionalitate va veni în timp atât pe versiunea web pentru desktop, cât şi în alte regiuni în lunile care urmează.

Sursa: http://bit.ly/2drnew4.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO