Business Hi-Tech

Fashion Days a vândut de peste 80 mil. lei în 5 zile de Black Friday

Robert Berza, directorul general al Fashion Days

Robert Berza, directorul general al Fashion Days

Autor: Ioana Nita

17.11.2020, 19:31 340

Fashion Days, cel mai mare retailer online de modă din România, a înregistrat vânzări în valoarea totală de 80 mil. lei în cele cinci zile (11-15 noiembrie) în care s-a desfăşurat ediţia Black Friday de anul acesta pe plan local, în total magazinul online primind comenzi pentru aproximativ 450.000 de produse. Valoarea vânzărilor este mai mare decât cea înregistrată în ediţia de anul trecut - 70 mil. lei, dar campania de Black Friday din 2019 a avut loc în doar trei zile. Ambele sume reprezintă însă valoare imediată a vânzărilor, rezultatul net fiind disponibil ulterior, în condiţiile în care unele comenzi vor fi returnate. Spre exemplu, anul trecut rata de retur s-a situat la 24%.

„Suma înregistrată anul acesta de Black Friday este sensibil mai mică decăt ne aşteptam, dar ştim că trendul este mai puternic decât poza unei campanii, iar în ultimele 10-12 săptămâni am crescut mai repede decât ne aşteptam la finalul verii”, a declarat pentru ZF Robert Berza, directorul general al Fashion Days.

Peste 80% din valoarea vânzărilor înregistrate de Fashion Days pendtru ediţia Black Friday 2020 au provenit din comenzile plasate din aplicaţia de mobil.
Numărul produselor comandate a înregistrat o creştere de peste 25%, în timp ce valoarea medie a coşului de cumpărături s-a situat la nivelul anului trecut - aproape 460 lei.

„Clienţii au cumpărat din ce în ce mai mult online pe timpul acestei pandemii şi au descoperit beneficiile pe care noi le comunicăm constant: gama mai mare de produse, preţuri bune, servicii rapide de livrare şi retur. Black Friday a cimentat această tendinţă, iar pentru noi a fost extrem de provocator să scoatem din depozit 250.000 de produse şi să păstrăm o viteză excelentă de livrare, chiar şi la aceste volume. Am avut peste 4 milioane de vizite pe parcursul evenimentului şi am observat un trend puternic spre produsele de valoare mai mică, semn că românii sunt puţin mai cumpătaţi în această perioadă”, a punctat el.

Printre cele mai căutate categorii de produse s-au numărat cizmele pentru femei, gecile şi jachetele, atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi, pantofii sport de damă şi încălţămintea pentru bărbaţi. În ceea ce priveşte brandurile cele mai vândute, în top s-au aflat UGG, Puma, Timberland, Trespass, Nike, Guess, Geographical Norway, U.S. Polo Assn., Columbia şi Fossil.

Fashion Days a marcat ediţia Black Friday de anul acesta printr-o campanie e responsabilitate socială, având în vedere situaţia actuală cauzată de pandemia de COVID-19, prin intermediul căreia a colectat haine în nouă 9 containere amplasate în Bucureşti, Cluj, Constanţa, Timişoara şi Braşov. În total, în cele cinci oraşe s-au acumulat peste 8 tone de îmbrăcăminte şi încălţăminte până la data de 16 noiembrie. Colectarea donaţiilor continuă, urmată de procesul de igienizare şi transport către Asociaţia Banca de Haine.

„Momentan este o campanie care a început în forţă. Avem mulţi paşi de făcut şi acum nu există niciun motiv să vedem vreun final al perioadei de donaţii. Este bine să fii generos tot timpul, nu doar pentru câteva luni, deci campania va continua şi în perioada urmatoare.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO