Business Hi-Tech

Flamingo tinteste 10 mil. euro din retailul online

Flamingo tinteste 10 mil. euro din retailul online

Click pentru imaginea marita

05.10.2007, 19:31 20

Retailerul de produse IT, electronice si electrocasnice Flamingo International isi va relansa pana la sfarsitul acestei luni operatiunile de vanzari prin internet, avand in vedere sa obtina pana la sfarsitul lui 2007 venituri de 1-2 milioane de euro din retailul online. Solutia actuala de vanzari online va fi complet inlocuita de o platforma soft furnizata de compania IBM Romania, respectiv IBM WebSphere Commerce.
Investitia in implementare, training, promovare si suport pentru platforma de vanzari online pe cele patru site-uri comerciale ale companiilor din grupul Flamingo International va atinge 0,5 mil. euro pana la sfarsitul anului.
Jiri Rizek, presedintele Flamingo, spune ca in ciuda "aparentelor contradictii", intrarea unui jucator din retailul clasic precum Flamingo pe retailul online nu va crea probleme companiei, ci dimpotriva.
"Nu exista nicio contradictie intre operatiunile de retail clasic si cele de retail online. Am asistat la asemenea discutii si la companiile pentru care am lucrat anterior, unde s-a pus problema cum vor putea functiona retailul clasic cu cel online, daca va fi sau nu competitie interna etc. Este adevarat, pentru unii clienti va fi, dar exista grupuri mari de clienti care nu intra pe internet, dar si un grup mare de clienti care acum cumpara doar online", a declarat pentru ZF Jiri Rizek.
El spune ca in unele cazuri preturile afisate in magazinul online vor diferi de cele din magazinele "clasice". "Spre exemplu, daca vrei sa vinzi foarte repede niste produse, online-ul este un canal de vanzari relativ low-cost care te poate ajuta sa golesti rapid un depozit", spune Rizek. El sustine ca retailerul va incerca sa profite de reteaua nationala de magazine a grupului si de faptul ca brandurile Flamingo, Flanco etc. sunt cunoscute pe piata pentru a impulsiona vanzarile online. "Avem branduri puternice care pot fi elemente solide in decizia de achizitie a cumparatorilor, pentru ca unii utilizatori se gandesc ce vor face daca vor avea probleme cu un produs daca furnizorul este un jucator care activeaza doar pe piata online. Nu vom promova acest mesaj explicit, dar estimam ca utilizatorii se vor gandi ca daca vor avea o problema cu un produs cumparat de la noi, le va fi usor sa o rezolve in magazinele noastre in caz ca nu vor obtine suport online", a mentionat Rizek.
Seful Flamingo spune ca grupul a facut deja toate demersurile necesare pentru a gestiona operatiunile de livrare la domiciliul (sediul) clientilor, asociate cu achizitiile online, fara a oferi alte detalii.
Pe de alta parte, Rizek afirma ca se afla in discutii si cu un furnizor de servicii de procesare a platilor online cu cardul. "Scopul nostru este sa le permitem clientilor sa poata achita produsele direct pe site, cu un card bancar. Speram ca vom finaliza discutiile pana la data lansarii platformei."
In ce priveste comisioanele percepute de furnizorii de servicii de procesare a platilor electronice, care pot ajunge, conform unor surse din piata, la 4-5%, Rizek afirma ca daca sunt realizate volume mari, acestea nu sunt ridicate. "Daca reusesti sa creezi niste volume mari, atunci poti negocia pentru a scadea aceste tarife. Noi am agreat pentru niste conditii pentru finalul acestui an, ca o perioada de test. Daca vom obtine niste cifre bune pana la sfarsitul anului, vom renegocia taxele in luna ianuarie a anului viitor", a spus seful Flamingo. El nu a dorit sa spuna cu ce companie negociaza furnizarea de servicii de procesare a platilor electronice. Furnizorii de asemenea servicii de pe piata locala sunt Romcard, ePayment (GeCAD) si DotCommerce.
In 2008 Flamingo estimeaza ca ar putea inregistra venituri de pana la 10 mil. euro din retailul online, obiectivul companiei fiind sa devina liderul pietei locale de comert electronic, intr-un termen pe care Rizek nu a dorit sa-l nominalizeze.
"Intentionam sa devenim lideri pe piata locala de comert electronic. Avem cea mai buna platforma software de pe piata locala - utilizata de companii ca Ikea sau Sony, avem puterea de cumparare, avem relatiile necesare cu furnizorii, facilitatile de depozitare si transport pentru a ajunge lideri de piata", a spus Rizek.
Pe de alta parte, Flamingo International a anuntat ca previzioneaza ca va obtine in acest an o cifra de afaceri de 161,2 mil. euro, in urcare cu aproximativ 5% comparativ cu valoarea consemnata in 2006, si ca va trece pe profit, cu un castig de 520.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO