Business Hi-Tech

Francezii de la BlaBlaCar atacă România la scurt timp după intrarea Uber pe plan local

Francezii de la BlaBlaCar atacă România la scurt timp...

Autor: Ioana Nita, Luiza Chiroiu

16.04.2015, 00:04 1889

Compania franceză BlaBlaCar, care oferă un serviciu de transport pe distanţe lungi prin intermediul unei platforme online, şi-a extins operaţiunile în Europa Centrală şi de Est, inclusiv în Ro­mânia, prin preluarea start-up-ului ungar Auto­Hop, potrivit presei internaţionale. Auto­Hop este prezent în Un­garia, Serbia, Croa­ţia şi Ro­mânia. BlaBla­Car conectea­ză prin intermediul unei platforme online, disponibilă atât ca aplicaţie web, cât şi ca apli­ca­ţie mobilă, şoferii şi pasagerii care au nevoie să călă­to­rească pe distanţe lungi, pentru a împărţi costurile unei curse.

Intrarea companiei franceze pe plan local vine la scurt timp după ce şi americanii de la Uber au lansat la rândul lor un serviciu de „ridesharing“ în România, care se axează însă pe transportul urban. Aplicaţia Uber le permite utilizatorilor de smartphone să găsească un şofer care să îi transporte în regim de taxi.

Odată cu achiziţia AutoHop, BlaBlaCar a cumpărat şi principalul său competitor din Eu­ropa - grupul german Carpooling.com. În urma preluării platformei Carpooling.com, compania franceză devine liderul pieţei europene de ridesharing, cu o cotă de peste 90% pe pieţele mari din Europa, precum Germania, Spania şi Italia.

Nicolas Brusson, unul dintre fondatorii Bla­Bla­Car, a afirmat că preluarea Car­pooling şi AutoHop reprezintă „ultimul pas în consolidarea în Europa“, compania putând să se orienteze spre pieţe emergente din Asia şi America de Sud.

Deşi compania franceză nu a făcut publice sumele plătite pentru preluarea competitorilor săi, mai multe surse au declarat că grupul Car­pooling a fost evaluată la câteva zeci de milioane de dolari. În urma încheierii tranzacţiilor, BlaBlaCar îşi va asigura prezenţa în 18 ţări şi va avea o bază de 20 de milioane de utilizatori la nivel mondial, devenind una dintre cele mai importante platforme de ridesharing la nivel mondial. În ultimele luni, BlaBlaCar a început să funcţioneze în Rusia, Turcia şi India.

BlaBlaCar, înfiinţat în 2004, este unul dintre cele mai puternice start-up-uri din domeniul tehnologiei, atrăgând 100 mil. dolari în luna iulie 2014 de la investitori ca Index Ven­tures. Valoarea companiei este estimată la 1 mld. dolari. Bla­Bla­Car a obţinut şi aprobarea autorităţilor de reglementare din întreaga lume, modelul său de afacere fiind diferit de cel al controversatei aplicaţii Uber. Şoferii BlaBlaCar nu obţin profit în urma serviciilor oferite, pasagerii plătind doar preţul combustibilului consumat în timpul călătoriei şi eventuale alte costuri presupuse de respectiva cursă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO