Business Hi-Tech

Furnizorul de soluţii e-commerce ContentSpeed: „Investiţia într-o farmacie online este sub 10%, faţă de cea într-o locaţie fizică, iar veniturile pot fi similare cu ale uneia din top 5 locaţii fizice, în mai puţin de şase luni”

Doina Vîlceanu, Chief Marketing Officer în cadrul companiei ContentSpeed

Doina Vîlceanu, Chief Marketing Officer în cadrul companiei ContentSpeed

Autor: Alexandra Cepăreanu

28.04.2021, 19:09 127

Farmaciile care au fost prezente şi în mediul online în 2020 au înregistrat o creştere medie a veniturilor de peste 2.820%, pe fondul contextului pandemic, arată o analiză realizată de ContentSpeed, companie locală specializată în furnizarea de soluţii software pentru industria de comerţ electronic.

„Farmacia online aduce pacienţii şi în farmacia fizică, deoarece aceasta este puterea unei abordări omnichannel. Şi, cel mai important, investiţia într-un punct de lucru online este sub 10%, faţă de cea într-un magazin fizic, iar veniturile în mai puţin de şase luni pot fi similare cu ale uneia din top 5 locaţii fizice”, a spus Doina Vîlceanu, Chief Marketing Officer în cadrul companiei ContentSpeed.

Un alt factor care poate aduce şi susţine succesul în comerţul online, în special în zona farmaceutică, îl reprezintă gama de produse adresată consumatorilor, a adăugat reprezentanta ContentSpeed.

„În domeniul farma sugerăm o atenţie specială pentru dermatocosmetice. Această categorie de produse va avea căutare indiferent de sezon, iar clienţii preferă să le comande de pe internet, astfel că oferta pentru aceste produse trebuie să fie diversă şi atent selectată. În plus, dermatocosmeticele şi suplimentele nutritive beneficiază de promovare media intensă din partea producătorilor.”

Potrivit analizei realizate de ContentSpeed, pe un eşantion de 60 de farmacii, rata de conversie a ajuns la 2-3%, comparativ cu 0,6-0,8% în perioada precedentă pandemiei, ceea ce arată o încredere crescută a românilor de a comanda produse farmaceutice online, iar 19.000 este numărul mediu de produse listate în farmaciile online.

„2.820% este creşterea cea mai notabilă a unui site farma pentru cele 12 luni, comparativ cu perioada anterioară. Clienţii apreciază din ce în ce mai mult posibilitatea de a comanda medicamentele şi reţetele lor din confortul casei. Totodată, posibilitatea de a verifica online sau chiar rezerva unde pot găsi pe stoc anumite medicamente este de un real ajutor pentru pacienţi. Farmaciile care au sesizat aceste necesităţi au venit în întâmpinarea pacienţilor prin lansarea de site-uri proprii, iar rezultatele au fost spectaculoase anul trecut.”

De asemenea, regiunile cu ponderea cea mai mare de comenzi online sunt Bucureşti şi judeţele Cluj-Napoca, Timiş, Iaşi şi Braşov. „Această distribuţie este în acord cu distribuirea geografică a comenzilor online şi pentru magazinele din alte domenii (fashion, home&deco, kids&toys) şi arată deschiderea către eCommerce a acestor regiuni.”

Pentru a putea oferi serviciile şi produsele online farmaciile au solicitat anul trecut, în special, soluţia de TeleFarmacie prin care se pune la dispoziţie un formular dedicat pe site pentru transmiterea reţetei în farmacie, a mai spus Doina Vîlceanu.

„Soluţia include şi integrarea cu POS-uri, soluţii de gestiune sau aplicaţia internă care administrează astfel de cereri. Totodată, cerinţele specifice din domeniu au condus la adaptări OTC şi RX pentru persoanele juridice, prin care s-a revizuit complet fluxul de comenzi pentru a ţine cont de particularităţile legale ale vânzării produselor OTC şi RX.”

Doina Vîlceanu consideră că piaţa din România are mult potenţial neexploatat în eCommerce, iar domeniul farma are printre cele mai mari rate de creştere. „Vedem o evoluţie similară cu cea din fashion acum 4-5 ani.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO