Business Hi-Tech

GfK: Piaţa de electro-IT a crescut cu 17% în trimestrul 2. Până şi vânzările de desktop-uri şi-au revenit

GfK: Piaţa de electro-IT a crescut cu 17% în trimestrul...

Autor: Adrian Seceleanu

19.08.2014, 00:08 585

Vânzările de electronice, electrocasnice, computere şi telefoane mobile şi tablete au crescut cu 17% în al doilea trimestru din acest an, la 420 mil. euro, alimentând speranţa producătorilor şi retailerilor că piaţa de electro-IT va reveni peste pragul de 2 mld. euro în acest an, arată datele publicate de compania de analiză GfK, care estimează că tendinţa pozitivă se va păstra cel mai probabil şi în al doilea semestru. În primul trimestru din acest an GfK a raportat o creştere a pieţei de 8%, la 386 mil. euro.

„Trimestrul al doilea din 2014 s-a încheiat cu rezultate excelente pentru piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată, atingând valoarea de 420 de milioane de euro. Cu excepţia segmentului foto, toate categoriile au crescut. (...). Luând în considerare această primă jumătate a anului este foarte probabil ca valul ascendent să continue“, potrivit reprezentanţilor GfK. Evoluţia pozitivă a atins chiar şi segmentul calculatoarelor de birou (desktop-uri), care a fost în declin în ultimii ani, notează GfK. „După o perioadă lungă de evoluţie negativă, desktop-urile au înregistrat o creştere de două cifre.“

ZF a scris săptămâna trecută că piaţa de electro-IT şi-a revenit şi că ar putea atinge din nou, pentru prima oară de la debutul crizei, o valoare de peste 2 mld. euro, citând estimări ale unor retaileri precum Altex, care estimează creşterea pieţei de electro-IT din primul semestru la 10-15%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO