Business Hi-Tech

Gigantul turc Trendyol atacă piaţa locală cu market-place-ul său: România va fi hubul nostru pentru operaţiunile din sud-estul Europei. Vom inaugura aici un depozit care va deservi întreaga regiune. Potenţialul de creştere este foarte mare pentru că ponderea online-ului în totalul retailului românesc este încă mică. Este la nivelul din Turcia de acum 5-7 ani

Irem Çagri Yılandil, head of international expansion, Trendyol Group şi Çaglayan Çetin, president, Trendyol Group, au fost prezenţi la prima întâlnire a grupului turc cu presa din România: Suntem un investitor pe termen lung în România. Nu suntem aici pentru a exclude pe cineva. Suntem aici pentru a crea valoare pe termen lung pentru consumator, pentru economia locală. Şi vrem să facem bine ceea ce facem, adică să continuăm să ne îmbunătăţim tehnologia, gama, capabilităţile logistice, marketingul, experienţa clienţilor, experienţa vânzătorilor, ş.a.m.d. pentru că sunt atât de multe lucruri care intră în componenţa unui marketplace de clasă mondială. Dar credem că strategia corectă în e-commerce este localizarea, pentru că nu credem că poţi fi doar un jucător transfrontalier, să excluzi retailerii locali şi să fii distructiv.

Irem Çagri Yılandil, head of international expansion, Trendyol Group şi Çaglayan Çetin, president, Trendyol Group, au fost prezenţi la prima întâlnire a grupului turc cu presa din România: Suntem un investitor pe termen lung în România. Nu suntem aici pentru a exclude pe cineva. Suntem aici pentru a crea valoare pe termen lung pentru consumator, pentru economia locală. Şi vrem să facem bine ceea ce facem, adică să continuăm să ne îmbunătăţim tehnologia, gama, capabilităţile logistice, marketingul, experienţa clienţilor, experienţa vânzătorilor, ş.a.m.d. pentru că sunt atât de multe lucruri care intră în componenţa unui marketplace de clasă mondială. Dar credem că strategia corectă în e-commerce este localizarea, pentru că nu credem că poţi fi doar un jucător transfrontalier, să excluzi retailerii locali şi să fii distructiv.

Autor: Ioana Nita

11.09.2024, 00:07 4888

♦ Compania Trendyol, al cărei acţionar majoritar (75%) este gigantul chinezesc Alibaba, va începe să înroleze în marketplace-ul său localizat pentru piaţa din România întâi branduri mari, care au experienţă pe zona online, iar apoi va adăuga treptat şi branduri de dimensiune medie şi mică ♦ Pe platforma locală Trendyol se comercializează în principal articole fashion şi pentru casă, însă compania are în plan să adauge şi celelalte categorii pe care le are pe piaţa-mamă din Turcia – cosmetice, electronice, cărţi etc.

Gigantul de origine turcă Trendyol, care operează platforma de tip market-place cu acelaşi nume pe mai multe pieţe din Orientul Mijlociu şi Europa, şi-a propus să investească zeci de milioane de euro pe piaţa din România în următorii ani, primele obiective fiind deschiderea unui birou local şi a unui depozit în apropierea Bucureştiului care să deservească întreaga regiune de sud-est a Europei. Biroul din România este al doilea birou din Europa al Trendyol, compania mai având un birou în Germania, care deserveşte zona DACH. De asemenea, depozitul din Bucureşti ar urma să fie tot al doilea centru logistic al companiei din spaţiul european, după cel Polonia.

„Am început să investim semnificativ în marketing şi vom continua să investim mult mai mult pe această zonă şi vom fi mult mai vizibili şi în mass-media. Deschidem şi un birou în Bucureşti şi vom avea un sediu românesc, evident, dar investim şi într-un depozit în Bucureşti, pe care îl vom anunţa foarte curând. Echipa noastră de operaţiuni este în plin proces de finalizare a contractelor pentru depozitul nostru, care va fi de fapt un depozit mare, nu doar pentru România, ci şi pentru regiune. Aşadar, hubul nostru logistic regional pentru sud-estul Europei va fi în România“, a declarat Çaglayan Çetin, preşedintele grupului turc Trendyol, în cadrul unei prime conferinţe de presă pe care a avut-o compania în România. El a adăugat că doar pentru depozit Trendyol va angaja circa 250 de persoane pe plan local în următoarea perioadă. În plus, compania va face angajări şi pentru biroul local pe diferite poziţii şi nu exclude ca în viitor să recruteze şi programatori în România.

„Suntem extrem de entuziasmaţi de abilităţile tehnice şi software ale românilor. Echipa noastră tehnică este pe deplin conştientă de acest lucru. În Turcia avem peste 2.000 de ingineri software care lucrează pentru noi. Ştim că există, de asemenea, un bazin imens de talente şi aici, pe care îl putem valorifica. În timp, veţi vedea foarte curând anunţuri, Trendyol care caută să angajeze ingineri software români. Există un potenţial uriaş pentru noi aici.”

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro