Business Hi-Tech

GLAMI Ventures: Avem 5 mil. euro în primul an pentru investiţii în proiecte AI şi de economie circulară pentru e-commerce

Tomas Hodbod, fondatorul GLAMI: În prezent, căutăm, de exemplu, oportunităţi în domeniul economiei circulare, al comerţului electronic B2B sau al companiilor AI SaaS.

Tomas Hodbod, fondatorul GLAMI: În prezent, căutăm, de exemplu, oportunităţi în domeniul economiei circulare, al comerţului electronic B2B sau al companiilor AI SaaS.

Autor: Ioana Nita

09.12.2022, 00:03 114

InspiGroup (Fashion Inspiration Group) din Cehia, care operează platforma GLAMI în 19 ţări, inclusiv România, a înfiinţat un fond de capital de risc prin intermediul căruia şi-a propus să investească în proiecte ce utilizează tehnologia inteligenţiei artificiale (AI) în comerţul electronic, precum şi în soluţii ce ajută clienţii să găsească mai rapid produse în mediul online şi în proiecte cu componentă de sustenabilitate, de economie circulară. Bugetul de investiţii alocat pentru primul an de funcţionare se ridică la 5 mil. euro, iar rolul GLAMI Ventures este de a transforma motorul de căutare GLAMI, care acum funcţionează asemenea unui agregator online pentru articole de îmbrăcăminte, încălţăminte şi alte articole fashion, într-o platformă pentru descoperirea modei, bazată pe AI şi ML (machine learning). 

„GLAMI are capacitatea de a genera profit, pe care noi îl putem folosi, mai apoi, în investiţii şi proiecte pe termen lung. Ca investiţie, putem sprijini nu numai proiecte de descoperire a produselor orientate spre clientul final, ci şi să ne extindem sfera de acţiune pentru a include tehnologii şi software care ajută la dezvoltarea întregului ecosistem. În prezent, căutăm, de exemplu, oportunităţi în domeniul economiei circulare, al comerţului electronic B2B sau al companiilor AI SaaS“, a spus Tomas Hodbod, fondatorul GLAMI şi partener în grupul de investiţii Miton, care a preluat şi funcţia de şef al GLAMI Ventures. Din luna noiembrie a acestui an s-a schimbat şi şeful GLAMI, fiind numit pe poziţia de CEO al întregului grup GLAMI Ján Ke?elák, care anterior a ocupat funcţia de Chief Revenue Officer al companiei. În ultimii 5 ani el s-a implicat în direcţia strategia a businessului GLAMI, fiind responsabil de extinderea în Grecia, ţările Adriatice şi Baltice. În noul său rol, Ján Ke?elák va avea ca obiectiv finalizarea transformării companiei dintr-un motor de căutare fashion într-o platformă lider de descoperire a modei, bazată pe hiper-personalizare şi inteligenţă artificială.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO