Business Hi-Tech

Google face o nouă demonstraţie a volumului uriaş de date pe care îl deţine: în Bucureşti numărul de drumuri şi timpul petrecut la birouri a căzut la jumătate; drumurile la magazine au o scădere de peste 80% în Capitală

Google face o nouă demonstraţie a volumului uriaş de...

Autor: Adrian Seceleanu

03.04.2020, 17:55 1172



 

 

Numărul de oameni care se duc la birou a scăzut cu aproximativ o jumătate în Bucureşti în această săptămână în raport cu valoarea medie înregistrată în fiecare zi a săptămânii în perioada 3 ianuarie - 6 februarie 2020, conform datelor publicate de gigantul american, care demonstrează astfel încă o dată cât de multe date colectează şi strânge despre utilizatorii serviciilor sale. Datele despre România sunt publicate în cadrul unui portal unde sunt disponibile date la nivel global despre cum restricţiile impuse de autorităţi în contextul Covid-19 au impact asupra mobilităţii. Raportul despre România include şi date despre fiecare judeţ în parte, dar şi date agregate la nivelul ţării. “În Google Maps sunt utilizate date agregate, anonime, care arată cât de aglomerate sunt anumite locuri. Astfel se pot identifica blocajele în trafic sau orele în care anumite spaţii publice (restaurante, muzee, etc) sunt aglomerate. Oficialii din sistemul de sănătate consideră că acest tip de date, agregate şi anonime, pot fi utile pentru a lua decizii critice în lupta împotriva COVID-19. Începând de astăzi, Google publică prima versiune a rapoartelor privind mobilitatea populaţiei în contextul pandemiei COVID-19 - COVID-19 Community Mobility Reports, pentru a oferi date privind schimbările în mobilitatea populaţiei ca urmare a muncii de acasă, izolării la domiciliu şi altor politici menite să aplatizeze curba pandemiei. Aceste rapoarte ajută autorităţile, şi în acelaşi timp respectă politicile Google referitoare la confidenţialitatea datelor. Rapoartele despre mobilitatea populaţiei sunt lansate la nivel global şi acoperă 131 de ţări, inclusiv România. Rapoartele utilizează date agregate şi anonime pentru a reliefa tendinţele de mişcare, în timp şi geografic, pe diferite categorii de locuri şi activităţi, precum recreere, cumpărături şi farmacii, parcuri, staţii de transport, locuri de muncă şi locuinţe. Acestea vor arăta tendinţele pe durata a mai multor săptămâni, cele mai recente date urmând a fi pe ultimele 48-72 de ore. Rapoartele vor afişa procentual creşterea sau descreşterea numărului de vizite pentru un anumit loc, fără să arate numărul absolut de vizite. Pentru a proteja confidenţialitatea, nu vor fi disponibile în niciun moment informaţii personale de identificare, precum locaţia unui individ sau mişcările sale”, conform datelor Google.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO