Google a anunţat recent o nouă funcţionalitate pentru aplicaţia Gmail pe dispozitivele iOS, permiţând anumitor utilizatori să interacţioneze cu chatbotul Gemini direct în aplicaţie, scrie portalul TechCrunch.com. Această funcţie, numită Gmail Q&A, a fost iniţial lansată pentru utilizatorii Android în august anul trecut. Acum, ea este disponibilă pe iOS pentru abonaţii Google One AI Premium şi pentru conturile Google Workspace cu
add-onuri Gemini Business, Enterprise, Education sau Education Premium. Gmail Q&A poate ajuta utilizatorii să răspundă la întrebări specifice despre e-mailuri, cum ar fi „Cât a cheltuit compania la ultimul eveniment de marketing?". De asemenea, poate afişa mesaje necitite de la un expeditor specific şi poate sumariza e-mailurile despre un anumit subiect din inbox. De exemplu, utilizatorii pot cere să fie informaţi cu privire la
e-mailurile despre planificarea trimestrială. Google planifică să extindă capacităţile Gmail Q&A în viitor, pentru a găsi informaţii şi din Google Drive. De asemenea, butonul Gemini va fi adăugat lângă bara de căutare tradiţională a Gmail. Scopul este de a încuraja utilizarea AI-ului pentru găsirea informaţiilor specifice din e-mailuri, în locul căutării tradiţionale.
Este puţin probabil ca Gmail Q&A să fie disponibil în curând pentru utilizatorii gratuiţi ai Gmail, deoarece Google foloseşte aceste funcţionalităţi pentru a convinge oamenii să se aboneze la serviciile sale lunare. Aceste funcţii reprezintă probabil cea mai bună şansă a Google de a genera venituri prin Gemini. În contextul mai larg, Google, la fel ca multe alte companii tech, a adăugat funcţionalităţi AI produselor sale existente, inclusiv Google Docs, Gmail, Google. Aceste actualizări vin în contextul în care Apple a introdus funcţionalităţi similare cu Gmail în aplicaţia sa Mail odată cu iOS 18. Prin aceste noi actualizări, Google îşi asigură competitivitatea serviciului său de e-mail în faţa concurenţei din industrie.