Business Hi-Tech

Google, IBM si Apple au cele mai valoroase branduri din lume. Numai Google face cat PIB-ul Romaniei

Google, IBM si Apple au cele mai valoroase branduri din lume
07.05.2010, 00:00 92

Google, care detine cel mai popular motor de cautare din lume,ramane si in acest an cel mai valoros brand din lume, evaluat la114 miliarde de dolari, potrivit unui clasament al companieiMillward Brown Optimor, care cuantifica in valoare monetara opiniaconsumatorilor despre branduri.

De altfel, primele patru locuri din top sunt ocupate de gigantidin industria IT. Google este urmat de furnizorul american deservicii si produse IT International Business Machines (IBM), careare o valoare de 86 de miliarde de dolari, cu o crestere de 30%fata de 2009, de Apple, dezvoltatorul telefoanelor iPhone (83 demiliarde de dolari, in crestere cu 32%) si de Microsoft, cel maimare producator de software din lume (76 de miliarde de dolari,aflat in stagnare).

Potrivit raportului Millward Brown Optimor, aflat la a cinceaeditie, valoarea celor mai puternice 100 de branduri din lume acrescut cu 4% in ultimele 12 luni, la peste 2.000 de miliarde dedolari. Cei care au lucrat la acest raport sustin ca in acest anbrandurile puternice si-au dovedit rezistenta sporita la efectelerecesiunii, iar companiile care au redus anul trecut bugetele demarketing in contextul crizei si-au dat seama ulterior deimportanta sustinerii propriului brand si a castigarii loialitatiiclientilor in perioade de recesiune, majorand sumele alocateacestor scopuri.

Top 10 este inchis de Coca-Cola (68 de miliarde de dolari, ocrestere de 1%), McDonald's (66 de miliarde de dolari, o scadere de1%), Marlboro (57 de miliarde de dolari, +15%), China Mobile (52 demiliarde de dolari, -14%), General Electric (45 de miliarde dedolari, -25%), respectiv Vodafone (44 de miliarde de dolari, -17%).Cea mai puternica crestere a valorii brandului a fost obtinuta degrupul sud-coreean Samsung aflat pe locul 68, cu o valoare de 11miliarde de dolari, un plus de 80% fata de anul trecut. Cel maiaccentuat declin al valorii unui brand care a ramas totusi in top100 vine din industria telefoanelor mobile. Nokia a pierdut 58% dinvaloarea brandului, la mai putin de 15 miliarde de dolari, si acoborat 30 de locuri, pana pe 43. Facebook, cea mai mare retea desocializare din lume, cu peste 400 de milioane de utilizatori lanivel mondial, are o valoare de 5,5 miliarde de dolari, fapt ce nui-a asigurat insa un loc in topul Millward Brown Optimor.

Totodata, ICICI Bank a devenit prima marca indiana din top,intrand direct pe locul 45, cu un brand in valoare de peste 14miliarde de dolari. Cele patru mari economii emergente, India,China, Rusia si Brazilia, au pentru prima data cel putin cate oreprezentanta in top 100.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO