Business Hi-Tech

Growmaster: Instagram e acum un mediu de promovare mai eficient decât Facebook

Alexandru Peneş, Growmaster: În momentul de faţă, recomand oricărui antre­prenor să îşi caute concurenţa pe Insta­gram.

Alexandru Peneş, Growmaster: În momentul de faţă, recomand oricărui antre­prenor să îşi caute concurenţa pe Insta­gram.

Autor: Ioana Nita

16.04.2019, 18:00 245
Reţeaua de socializare Instagram este în prezent cel mai bun mediu de promovare online pentru companii, în condiţiile în care se află acum în plină expansiune, dorind să atragă cât mai mulţi utilizatori, astfel că expunerea organică (nu cea plătită prin intermediul reclamelor) este de până la zece ori mai mare decât pe Facebook. Ca atare, companiile din România ar trebui să în­ceapă să folosească această plat­formă pentru a-şi promova busi­nessurile, mai ales că deocamdată aproape că nici nu au concurenţă pe această reţea de socia­lizare.

„În momentul de faţă, recomand ori­cărui antre­prenor să îşi caute concurenţa pe Insta­gram. Este foarte po­sibil să aibă surprize plăcute şi să nu găsească deloc, sau foarte slab prezentă, con­curenţă. Acest lucru înseam­nă că ar fi mo­mentul să «înfigă steagul» şi să colo­nizeze această plat­formă social me­dia aflată în plină as­cen­siune“, a declarat Alexan­dru Peneş, antre­prenor cu experienţă de peste zece ani în online şi fon­datorul Growmaster, agenţie de marketing nişată pe pro­movarea pe Insta­gram.

El a adăugat că totodată un motiv esenţial pentru ca businessurile să se promoveze pe Instagram este faptul că gradul de expunere organică este net superioară celei de pe Facebook - gigantul american care deţine şi platforma Instagram. 

„Cred că este de prisosinţă să amintesc cât de scăzută este în momentul de faţă expunerea organică a paginilor de like/business.“

Potrivit unor date citate de Alexandru Peneş, interacţiunile generate de postările pe Instagram sunt de zece ori mai mari decât pe Facebook, de 54 ori mai mare decât pe Pinterest şi de 84 de ori mai mare decât pe Twitter.

„Platformele precum Pinterest şi Twitter au ajuns în zona de maturitate şi au încheiat în mare parte această goană după noi utilizatori, intrând în perioada de menţinere a publicului utilizator“, a explicat el.

În prezent, din cele peste un miliard de conturi active pe Instagarm al nivel mondial, circa 8 milioane sunt conturi de business, potrivit portalului JumperMedia.com. În plus, 80% dintre utilizatorii de Instagram urmăresc un cont de business, iar 60% au auzit prima dată de un produs pe această reţea de socializare.

Companiile au posibilitatea de a-şi vinde produsele direct pe Instagram, reţeaua de socializare având integrate funcţii pentru facilitarea cumpărăturilor online precum “tag produs” sau “checkout rapid” prin intermediul cărora pot aduce clientul din 2 clickuri în zona de efectuare a comenzii pentru produsul brandului său.

„Acum este momentul în care Instagram are cea mai bună expunere şi grad de engagement pentru că doreşte să atragă cât mai mulţi utilizatori. Modelul de business este foarte simplu de înţeles. Instagram este o platformă de social media deţinută de Facebook, care face business prin vânzarea de spaţiu publicitar online. Deci, în acest moment, Instagram vrea să atragă câţi mai mulţi utilizatori care să consume conţinutul publicitar postat de alţi utilizatori care realizează campanii plătite de publicitate”, a explicat Alexandru Peneş. El a adăugat că la fel a fost şi în cazul Facebook la început, când expunerea organică era maximă.

„Apoi, aceasta a fost redusă uşor, uşor până în momentul de faţă în care este aproape nulă pentru paginile de <<like>>. Cel mai probabil Facebook doreşte să mute utilizatorii către platformă Instagram tocmai pentru a avea două surse de venituri din vânzarea de spaţiu publicitar pe ambele paltforme. Mai mult ca sigur, această perioadă a expunerii organice mărite din Instagram va lua sfârşit la un moment dat, algoritmul Facebook fiind cel mai probabil implementat şi în Instagram.”

Un brand trebuie să aloce un buget minim de 1.000 lei/lună pentru promovarea online, inclusiv pentru Instagram. Suma ar trebui investită în diferite platforme de social media în funcţie de categoria de produs sau serviciu pe care îl promovează brandul.

„În funcţie de nişa căreia i se adresează produsul / serviciul, bugetul pentru promovare se alocă platformelor social media unde ştiu că voi găsi audienţa targetată de mine. Ca să avem un reper despre Instagram, vârstă utilizatorilor preponderent prezentă în Instagram este de 25-35 ani. Deci, dacă nişa targetată se află în această zonă, clar bugetele reprezentative ar trebui să se îndrepte spre Instagram”, a punctat fondatorul Growmaster.

Compania Growmaster este specializată în furnizarea de servicii şi soluţii pentru promovarea businessurilor pe Instagram, oferind inclusiv cursuri despre cum pot brandurile să genereze vânzări prin intermediul Instagram.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO