Business Hi-Tech

Grupul francez Orange a avut în trim. 1 din 2024 afaceri de 9,9 mld. euro, cu un profit operaţional de 2,4 mld. euro, ambele mai mari cu peste 2%. Francezii au decis să nu mai publice în fiecare trimestru informaţii despre veniturile şi numărul de clienţi din România şi alte pieţe europene mai mici, ci doar la nivel de semestru

Grupul francez Orange a avut în trim. 1 din 2024 afaceri...

Autor: Adrian Seceleanu

24.04.2024, 21:47 170

Veniturile grupului francez Orange, unul dintre cele mai mari grupuri din industria de telecomunicaţii, au crescut în primul trimestru din 2024 cu 2,1%, la 9,85 mld. euro, cu un profit operaţional (EBITDA) de 2,4 mld. euro, mai mare cu 2,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform datelor publicate de companie.

"Operaţiunile din Africa şi Orientul Mijlociu au reprezentat principalul contributor la această creştere, cu venituri în creştere puternică (+11,1% sau +185 milioane de euro), conduse de o performanţă solidă în domeniul serviciilor de voce şi de creşteri de două cifre în rândul celor patru motoare de creştere: (+15,7% în domeniul datelor mobile, +20,6% în domeniul serviciilor fixe în bandă largă, +23,5% la Orange Money şi +14,1% în domeniul B2B în toate activităţile), performanţă obţinută în ciuda devalorizării lirei egiptene”, conform datelor Orange.

Veniturile din Franţa au crescut cu 0,8% (+35 milioane de euro) iar cele din celelalte ţări europene (cu excepţia Spaniei) au scăzut cu 2,0% sau 35 milioane de euro; în regiunea Europa, din care face parte şi România, veniturile din servicii de IT şi de integrare au crescut cu aproape 1%.

Veniturile diviziei Orange Business au scăzut cu 0,3% sau 6 milioane de euro, pe fondul declinului veniturilor din serviciile de voce fixă (-8,7% sau -72 milioane de euro), care a fost aproape compensat de creşterea accelerată a veniturilor din serviciile IT şi de integrare (+7,5% sau +65 milioane de euro), în special datorită diviziei Orange Cyberdefense (+15,3% sau +39 milioane de euro).

Grupul francez Orange a decis să nu mai publice trimestru de trimestru rezultatele operaţionale de pe pieţele mai mici, printre care şi România, astfel că în documentele trimise de operator miercuri investitorilor şi media privind primele trei luni din 2024 nu mai apar niciun fel de date despre rezultatele operaţionale ale Orange România.

În documentele disponibile investitorilor apare o singură referire la România, privind faptul că fuziunea cu fosta companie Romtelecom este în derulare conform planului.

Printre pieţele pentru care nu se mai publică date trimestrial se numără şi Republica Moldova, Belgia & Luxemburg şi Slovacia.
În schimb, grupul Orange continuă să publice trimestrial date privind piaţa din Polonia, spre exemplu, unde veniturile din primele trei luni ale acestui an au fost de peste 700 mil. euro.

Acest model de comunicare a fost adoptat şi local, astfel că nici Orange România nu va mai comunica date despre rezultatele operaţionale decât la nivel de semestru. „Începând cu T1 2024, comunicarea privind performanţa Grupului Orange România se va alinia modelului de raportare al Grupului Orange, iar la nivel local rezultatele financiare vor fi anunţate semestrial (la 30 iunie şi 31 decembrie)”, a anunţat Orange România pe pagina sa web.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO