Business Hi-Tech

ICEEfest 2015: cum se va schimba piaţa de publicitate online

ICEEfest 2015: cum se va schimba piaţa de publicitate...

Autor: Roxana Rosu, Ştefan Stan

12.06.2015, 00:05 618
Una dintre cele mai importante tendinţe din industria de publicitate online este cea de dezvoltare a platformelor automatizate („programmatic advertising”), care le permite advertiserilor să ţintească mai exact categorii distincte de utilizatori şi pe platformele publisherilor locali, la fel cum o fac pe Google sau Facebook, au declarat mai mulţi invitaţi ai ediţiei speciale a emisiunii ZF Live transmise de la ICEEfest, eveniment realizat de ThinkDigital, în parteneriat cu Orange. Agenţiile de publicitate şi publisherii din România au început să testeze acest tip de platforme, dar adopţia este încă la început.

Odysseas Ntotsikas,

managing director Think Digital Group:

Programmatic advertising pentru companiile mici şi mijlocii le oferă opţiuni să facă acelaşi lucru pe care îl făceau cu Google şi Facebook, dar cu un publisher local. Dacă Google şi Facebook monopolizau până acum piaţa, noi vrem să oferim mai multă libertate.

Poţi cumpăra audienţa căreia vrei să i te adresezi, poţi targeta mai bine. Până acum nu puteai face asta decât cu Google sau Facebook. Acum publisherii locali iau puterea în mâinile lor pentru a putea oferi aceleaşi servicii. Noi vorbim aici doar de Facebook ca site, dar trebuie să ne gândim că au şi companii anexe, spre exemplu Instagram, care creşte mai mult decât orice altceva. Sunt foarte multe companii interesate de Instagram, pentru că poţi face business într-un mod foarte vizual. Instagram nu este încă lansat în regiunea noastră din punctul de vedere al advertisingului, dar asta se va întâmpla foarte rapid.

 
 

Urszula Niewiadomska,

EMEA sales engineering lead Sizmek

Advertiserii vor tot mai des să meargă spre alte variante, nu toţi se simt confortabil să împartă datele cu Facebook şi Google. Este o discuţie tot mai des întâlnită depre protecţia datelor şi dreptul la intimitate. Cred că e important să foloseşti datele responsabil.

Devenim o societate multi-channel, toate lumea are telefon, laptop, tabletă. Tot mai des advertiserii creează separat reclame pentru mobile, nu o singura reclamă pentru toate platformele, ci adaptată la device.

E foarte important să analizezi cum foloseam televizorul înainte şi cum consumăm acum video pe orice platformă. Am scos televizorul din sufragerie şi putem vedea conţinut video oriunde.

 

Violeta Xanthouli,

senior marketing director Globo

Aplicaţiile mobile sunt pe val, toată lumea le are şi le foloseşte. Piaţa de profil a început cu aplicaţii pentru consumatori - jocuri sau aplicaţii de taxi -, dar vedem tot mai mult că sunt în creştere aplicaţiile de tip “enterprise”, dezvoltate pentru angajaţi sau consumatorii lor.

Aplicaţiile pot fi folosite ca un canal de marketing către clienţi. Este un canal ce poate fi folosit de oamenii de marketing, toată lumea are un telefon. Companiile îşi pot creşte încasările. Aplicaţiile mobile sunt foarte la modă, dar multe eşuează pentru că nu există o strategie, nu le fac pe termen lung şi nu se gândesc ce înseamnă  ele pentru consumatori.

 

Emi Gal,

fondator şi CEO Brainient

Am început afacerea in 2009, cu ideea de a încerca să facem video interactiv. Aveam o televiziune online - Brain TV, care a eşuat, dar am decis să folosim ideea.

Am creat o platformă pentru video interactiv, care merge pe orice dispozitiv. Poţi da clic pe orice produs care apare pe ecran ca să îl poţi cumpăra. Spre exemplu, vezi un trailer, ai un buton şi rezervi bilet direct, fără să mai cauţi pe Google. Avem foarte puţini clienţi în România, echipa tehnică e în România, dar marketingul şi commercial stau în Londra. Am primit 5 mil. dolari de la investitori pentru a ne dezvolta la nivel internaţional. Avem clienţi în 20 de ţări din Europa. Lucrăm cu televiziuni, cu platforme video şi agenţii de media şi branduri direct.

 

Koda Wang,

director operaţional Huffington Post

Pentru noi Google şi Facebook sunt parteneri. Avem relaţii puternice cu ei. Mult din conţinutul nostru este postat prin intermediul lor. Pentru a avea succes în distribuţia de conţinut trebuie să ai o relaţie bună cu aceşti publisheri. Focusul nostru este pe audienţa organică.

Mobile este încă o provocare, pentru că banii pe care utilizatorii îi dau pe publicitatea pe dispozitive mobile nu sunt proporţionali cu timpul pe care îl petrec pe platformele mobile. Din ce în ce mai multe venituri vin din video. Dacă poţi încorpora conţinut propriu branduit pe video, este un plus, pentru că din ce în ce mai mulţi bani vor veni din video.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO