Business Hi-Tech

Ilian Nistor, Regional Sales Manager, Vodafone România: IMM-urile trebuie să adopte digitalizarea inteligent, alături de consultanţi care aduc predictibilitate

ZF Digital Timişoara

Ilian Nistor, Regional Sales Manager, Vodafone România:...

Autor: Alexandra Cepăreanu

12.06.2025, 11:39 106

IMM-urile trebuie să adopte digitalizarea inteligent, alături de consultanţi care aduc predictibilitate, consideră Ilian Nistor, Regional Sales Manager, Vodafone România.

„Cred că predictibilitatea şi implementarea serviciilor de inteligenţă artificială ne pot ajuta, nu o să elimine toate problemele, asta e clar, dar ne pot ajuta în zona de marketing, ne pot ajuta în zona de financiar şi ne pot ajuta foarte tare în zona de servicii. Sugestia şi sfatul meu pentru fiecare antreprenor, pentru fiecare IMM în momentul de faţă e să adopte digitalizarea, încercaţi, dar faceţi asta alături de un consultant care să dea predictibilitate business-ului, să nu devină un impediment în dezvoltarea ulterioară a firmei”, a spus Ilian Nistor  în cadrul conferinţei ZF Digital Timişoara.

Alte declaraţii

Noi ne propunem să asigurăm un mediu cibernetic sigur, putem asigura orice start up sau antreprenor că vom fi acolo cu soluţii atât de digitalizare, finanţare şi consultanţă pentru a avea predictibilitate a businessului.

Forţa de muncă este concentrată în proporţie de două treimi în zona de IMM-uri. Cum digitalizăm zona aceasta? Pentru că e clar pentru toată lumea că digitalizarea e în ADN-ul nostru, vorbim despre ea, cred că peste tot se aude despre digitalizare, dar cum digitalizăm IMM-urile, cum ajungem să creştem în zona respectivă. Care sunt principalele trei probleme  pe care le întâlnim în zona de antreprenoriat, în zona de IMM-uri, când aducem discuţia despre digitalizare? prima şi cea mai importantă este legată de fonduri, de bani pentru a implementa servicii, a 2-a este legată de inexistenţa sau subdimensionarea unui departament de IT pe care oamenii nu îl au. Şi a 3-a este înţelegerea, punerea în practică, ceea ce reiese din anumite procese implementate în cadrul firmelor. Avem percepţia că trebuie să avem un departament de IT neapărat să ne digitalizăm. avem percepţia că necesită o investiţie enormă să ne digitalizăm. Ce face Vodafone? Suntem alături de antreprenorii din România prin aceste servicii practic este o parte prin care Vodafone reuşeşte să fie alături de antreprenori tocmai pentru a reuşi să digitalizeze pas cu pas, fiecare business. În Timişoara cel puţin avem o rată de creştere de peste 15% versus anul trecut. În zona de digitalizare a IMM-urilor trebuie să facem o digitalizare, nu forţată. Este un lucru foarte important să facem o digitalizare inteligentă în care un consultant întotdeauna să aducă predictibilitate business-ului. Şi aici o să mă leg şi de a 2-a întrebare cum vom putea aduce un plus în mediul ăsta economic şi financiar sau fiscal în continuă schimbare?

Am avut şi noi moment de inflexiune acum câţiva ani şi ne-am dat seama că zona asta de conectivitate cumva ne ţine pe loc. Totul este despre conectivitate, despre digitalizare, despre tehnologii noi şi aşa mai departe. Şi  ne dorim nu la nivel de Timişoara, ci la nivel naţional să fim partenerul preferat de digitalizare şi tehnologie al antreprenorilor din România. În mare parte am reuşit, colaborăm foarte bine pe zona de întreprinderi, mari corporaţii, colaborăm foarte bine cu mediul public, cloud-ul, guvernamental. am început să să ne strângem date, să interacţionăm cu oamenii, să facem hub-uri. În acelaşi timp anul acesta este al 2-lea an în care Vodafone organizează un hub pentru antreprenori. În martie am avut 150 de antreprenori care au beneficiat de experienţa şi know-how-ul oamenilor din industrii diferite, despre cum să implice digitalizarea, de cum să explice tehnologia AI in business-urile fiecăruia. După vreo doi sau 3 ani de cercetare, cel puţin la nivel regional , din experienţa mea, în regiunea de vest, mi-am dat seama că există o barieră. Mi-a luat ceva timp până să ne dăm seama care e bariera aia şi cum să putem să o depăşim. Este vorba de o barieră lingvistică, aş spune. Şi nu că nu vorbim aceeaşi limbă, ci de faptul că ideile pe care le avem de a transmite antreprenorilor, de a transmite întreprinderilor mici şi mijlocii, nu erau pe înţelesul lor. Pentru că oamenii, având în vedere şi nivelul de digitalizare din România în ziua de azi, au nevoie să simtă, au nevoie să vadă, să vadă cum un soft POS le poate schimba business-ul,  cum inteligenţa artificială poate schimba nişte predicţii de marketing sau poate reduce nişte task-uri  repetitive. Bootcampul pe care l-am organizat, arată antreprenorilor, îi lasă să simtă, să vadă exact cum şi ce îmbunătăţiri pot să aducă în zona din vest. În zona de Timişoara avem peste 30 de specialişti consultanţi în atât în domeniul de conectivitate, cât şi în domeniul de bion connectititiv, ceea ce înseamnă de despre digitalizare, AI şi aşa mai departe. Avem de toate în Timişoara. Eu văd ca pe un puzzle în momentul de faţă Timişoara, un puzzle care are nevoie de iniţiative de genul a ceea ce face Vodafone pentru a fi puse cap la cap şi cred că acesta e succesul. Hackathoanele sunt evenimente care unesc oameni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels