Business Hi-Tech

In 9 luni, platile online cu cardul au ajuns la 40 mil. euro

06.10.2008, 18:14 22

Romanii au facut in primele noua luni cumparaturi de aproape 40 milioane de euro prin intermediul magazinelor online romanesti, cu plata prin card bancar, depasind nivelul din intregul an 2007, cand piata a crescut cu 236%, la 34,8 milioane euro, conform statisticilor RomCard.

Compania estimeaza pentru intregul an 2008 vanzari online de pana la 60 milioane euro, cu 65-70% peste nivelul anului trecut. Din valoarea totala inregistrata in primele noua luni, 35 milioane euro au fost tranzactionate in magazinele online care folosesc solutia ePayment, conform integratorului de solutii pentru comert electronic GECAD ePayment.
In al treilea trimestru al anului, romanii au efectuat cumparaturi cu card bancar in magazinele online romanesti in valoare de 14 milioane euro, conform RomCard, cu 59% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Desi exista opinii care afirma ca vanzarile online au scazut din cauza crizei financiare ce afecteaza piata internationala, comertul online din Romania nu a avut de suferit pana acum. Dimpotriva, in mod surprinzator, trimestrul al treilea nu a inregistrat o scadere a vanzarilor. Daca in mod normal, iulie si august sunt considerate luni slabe pentru vanzari, in 2008 iulie a fost luna cea mai buna a anului, cu un volum de 5,2 milioane euro", a declarat Carmen Sebe, directorul executiv al GECAD ePayment.
In intervalul iulie-septembrie 2008, cele mai multe vanzari online au fost inregistrate de magazinele ce activeaza in turism si transporturi, urmate de cele care ofera servicii si produse telecom. Pe pozitia a treia in clasament s-au situat magazinele din segmentul e-tail (comert electronic cu amanuntul - n.r.), furnizorii de produse IT fiind printre cei mai activi.
Pentru ultimul trimestru, considerat cel mai bun sezon din an, se asteapta cresteri lunare de 30%, urmand ca la finalul anului volumul total al tranzactiilor cu plata prin card in magazinele online romanesti sa fie de 57-60 milioane euro.
"La inceputul anului am estimat un volum de 70 milioane euro, bazandu-ne pe o crestere substantiala a platilor online pentru taxe, impozite, datorii catre diversi furnizori de utilitati. Aceste tipuri de plati nu au crescut insa la nivelul pe care l-am anticipat noi, astfel incat valoarea comertului electronic cu plata online prin card bancar se va situa probabil la nivelul de 57-60 milioane de euro, in crestere cu 65-70% fata de anul trecut", a spus Sebe.
Pe de alta parte, seful Romcard spune ca piata locala de comert electronic este inca prea mica pentru a fi afectata de criza internationala.
"Criza financiara afecteaza mai degraba pietele unde comertul electronic a ajuns deja la un nivel de maturitate si unde clientii cumpara produse de nisa, care in Romania inca nu au succes, cum ar fi produsele de lux.
Acestea sunt primele lucruri la care oamenii renunta atunci cand nu au cash.
Atat timp cat in Romania se vor cumpara online produse si servicii care ne sunt necesare, comertul electronic nu ar trebui sa aiba foarte mult de suferit", a precizat directorul general al RomCard, Marin Mitroi.
RomCard este procesatorul tranzactiilor cu carduri in Romania. Romcard are 150 de comercianti activi certificati in sistemul 3D Secure. Compania a certificat pana in prezent cinci banci in sistemul de tranzactionare 3D Secure, si opt institutii bancare pentru emitere.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO