Business Hi-Tech

In cartierul Titan a aparut prima cyber-cafenea McDonald's din Romania

24.04.2001, 00:00 59



Bucurestenii au, incepand de ieri, un nou centru in care pot naviga nestingheriti pe Internet. Locul de unde se poate pleca in explorare se afla la restaurantul McDonald's Morarilor si face parte din proiectul denumit sugestiv "HappE-Mail".

Pentru realizarea "coltului cu Internet", compania McDonald's Romania a colaborat cu firmele System Plus, partener Hewlett-Packard, si XNet.

Proiectul va fi dezvoltat in scurt timp atat in Bucuresti cat si in alte orase din tara. "Investitia pentru conectarea acestui restaurant la Internet nu a fost foarte mare.

S-a ridicat la aproximativ 35.000 de dolari. Intr-o perioada de una-doua luni vom oferi servicii Internet in alte zece restaurante din reteaua McDonald's, din Bucuresti si din tara.

Pe lista se afla orasele Oradea, Cluj, Ramnicu Valcea, Galati si Baia Mare", a declarat pentru Ziarul Financiar Marian Alecu, managing director McDonald's Romania.

Accesul la Internet din restaurantul de pe Bl. Basarabia se va face contra unui tarif de 40.000 de lei pe ora. Timpul minim petrecut in fata unuia dintre cele patru calculatoare cu care este dotat "coltul cu Internet" este de 30 de minute.

"Pretul a fost stabilit in urma analizarii unor studii de piata si consider ca, la ora actuala, se situeaza la cel mai redus nivel. El nu acopera decat conexiunea telefonica si trebuie sa precizez ca McDonald's nu are ca obiectiv obtinerea unui profit din aceste servicii", a mai spus Marian Alecu.

Proiectul pus in practica in Romania se doreste a fi un pionierat din moment ce, in nici o alta tara din lume, serviciile de fast-food si cele de Internet nu au mai fost combinate in aceasta formula la un restaurant din reteaua firmei.

Conform afirmatiilor directorului general al companiei, in lume mai exista centre McDonald's cu conexiune la Internet dar Romania este singura tara in care s-a adoptat varianta "Internet corner".

"Dorim sa oferim mereu ceva nou. Nu vrem sa fim catalogati ca un lant de restaurante fast-food unde poti numai sa iei masa. Totodata nu avem intentia sa stam de o parte cand in jurul nostru se produce o adevarata revolutie tehnologica", a precizat Marian Alecu.

Noul serviciu se adreseaza in special tinerilor, indiferent daca sunt in ultimii ani de scoala gimnaziala, la liceu sau isi efectueaza deja studiile universitare. Cu toate acestea, HappE-Mail nu este un proiect exclusivist, fiecare client al retelei de restaurante fiind oricand binevenit in "coltul" de la Morarilor.

De ce a fost ales tocmai acest restaurant pentru prima etapa a proiectului de internetizare a retelei McDonald's? "Pentru ca este situat intr-un cartier.

Cu alte cuvinte pentru ca McDonald's Morarilor este un restaurant de cartier. Mai mult, daca noul serviciu va avea succes aici atunci va avea succes si in centrul orasului", a declarat directorul general al companiei.

Strategia companiei de a aduce mereu ceva nou in reteaua McDonald's se va traduce luna viitoare prin echiparea a doua unitati din Bucuresti (Dristor si Rock'n Roll) cu cate un tramvai, stationat si transformat in restaurant. Aceste inedite saloane pe sine vor sta la dispozitia celor care doresc sa-si aniverseze ziua de nastere intr-un mod mai special si intr-o ambianta retro.

Pentru intregul an 2001, McDonald's intentioneaza sa investeasca in Romania intre cinci si zece milioane de dolari, suma depinzand numai de raspunsul pe care il va primi de la piata si de situatia economica de ansamblu, a conchis Marian Alecu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO