Business Hi-Tech

În goana după venituri, Facebook obligă firmele să cumpere reclamă pentru a-şi păstra audienţa

În goana după venituri, Facebook obligă firmele să cumpere reclamă pentru a-şi păstra audienţa

Autor: Octavian Calei

20.10.2012, 11:59 801

Multe dintre acele companii care au atras milioane de utilizatori Facebook prin butonul "Like", observă acum că postările lor sunt accesate rar şi se văd nevoite să plătească pentru a ieşi în evidenţă, prin serviciul "Sponsored Stories".

Oficialii Facebook au spus că un articol care adună multe accesări, like-uri, comentarii şi distribuiri, va fi vizibil de către mai mulţi utilizatori. Algoritmul siteului are tendinţa de a scoate în evidenţă pozele şi filmele, înaintea postărilor care au numai text.

"Continuăm să optimizăm fluxul de ştiri pentru a afişa postările pe care oamenii le vor accesa cel mai probabil, asigurând vizibilitatea celor mai interesante articole. Viziunea noastră este ca tot acest conţinut să fie la fel de relevant precum postările prietenilor şi familiei", a declarat Facebook.

Algoritmul reţelei de socializare, "Edge Rank", este creat în aşa fel încât să promoveze cel mai interesant conţinut, în mod egal, fie că este postat de către o firmă sau de către o persoană fizică.

Un studiu recent, realizat de către două grupuri media de marketing, "We are social" şi "Socialbakers", a descoperit o "scădere semnificativă", de aproape 50% începând din august, a numărului de fani ai mesajelor postate de către firme. În timp ce Facebook declara în luna mai că 16% dintre fanii unei pagini ale unei companii pot vedea fiecare postare, studiul a arătat că acum, procentul a scăzut la 12%.

"EdgeRank a funcţionat întotdeauna astfel, dar acum a fost îmbunătăţit, lăsând companiile să concureze pentru o felie mult mai mică din newsfeed", a spus Robin Grant, directorul de la "We are social".

Compania americană încearcă să îmbunătăţească experienţa utilizatorilor prin afişarea numai acelor fluxuri care sunt de intereses, filtrând reclamele spam distribuite de către firme sau prieteni deopotrivă. Acest lucru stârneşte nemulţumiri cu care s-a mai confruntat şi Google, o altă mare sursă de trafic online.

Firmele care altădată se bazau pe faptul că vor urca automat în lista rezultatelor unei căutări pe Google, au descoperit la un moment dat, că dacă vor să-şi asigure vizibilitate, sunt nevoiţi să plătească pentru rezultate sponsorizate şi să apeleze la tactici de optimizare pentru motorul de căutare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO