Business Hi-Tech

În magazinele viitorului nu vor fi cozi, iar clienţii vor primi oferte personalizate pe smartphone

În magazinele viitorului nu vor fi cozi, iar clienţii vor primi oferte personalizate pe smartphone

Autor: Adrian Seceleanu

18.01.2013, 01:21 993

Magazinele viitorului vor fi echipate cu camere video care îşi vor privi clienţii şi care vor ghici gusturile lor pe baza genului, vârstei şi comportamentului şi care le vor trimite clienţilor oferte personalizate pe smartphone-uri, care nu vor mai fi nevoiţi să stea la cozi lungi pentru a-şi plăti cumpărăturile graţie noilor tehnologii, scrie Reuters, care a realizat "portretul robot" al magazinului modern după ce a trecut în revistă ofertele expozanţilor de la o conferinţă din New York dedicat retailerilor.

Noile tehnologii expuse la National Retail Federation conference pot ajuta lanţurile de magazine să cunoască obiceiurile şi preferinţele clienţilor şi să integreze mai bine comerţul electronic cu magazinele clasice pentru a mări vânzările.

"Este o anticipare a ceea ce vrea clientul", afirmă Don Kingsborough, managerul care gestionează expansiunea procesatorului de plăţi online PayPal în magazinele clasice.

Pentru a avea succes tehnologia trebuie să facă o legătură între felul în care oamenii fac cumpărături online, în magazine şi gadgeturile lor mobile, în condiţiile în care tot mai mulţi utilizatori fac acest lucru simultan, a spus Kingsborough.

Cheltuielile cu tehnologia ale retailerilor din SUA vor creşte în acest an cu 1,4%, iar anul trecut retailerii cu mai mult de 5.000 de angajaţi au cheltuit 19,8 mld. dolari la capitolul hi-tech, con­form datelor Forrester Research.

Un exemplu al utilizării tehnologiei îl reprezintă rafturile virtuale. Adidas, spre exemplu, va extinde în acest an utilizarea ecranelor tactile în magazinele sale pentru a expune sute de modele de pantofi sport pe rafturile virtuale, pentru a concura astfel mai bine cu rivalii de la Nike.

Cumpărătorii care utilizează aceste ecrane tactile cumpără adesea produse mai scumpe, cheltuind de regulă cu

60-70 de euro mai mult decât planificaseră, spune Chris Aubrey, directorul Adidas pentru "experienţa comercială".

Asemenea tehnologii, prin care utilizatorii puteau vedea diferite modele de pantofi de sport Puma sau puteau proba diferite haine în cadrul unei cabine de probă virtuale au fost expuse şi la standul companiei LG de la târgul Consumer Electronics Show din Las Vegas.

Până unde poate merge utilizarea tehnologiei de către retaileri? Consumatorii pot accepta multe lucruri, dar nu şi tehnologiile intruzive, spune Jon Stine, director pentru practici retail şi produse consumer la producătorul de echipamente de reţea Cisco. "Cumpă­rătorii vor spune nu rapid unor tehnologii precum recunoaşterea facială."

AFACERI DE LA ZERO