Nevoia de a reduce costul traiului de zi cu zi a condus la apariţia unei economii alternative, bazată pe capacitatea oamenilor de a partaja contra umei sume de bani bunurile deţinute, cum ar fi o maşină sau casă. Piaţa de servicii de transport oferite de persoane particulare cu maşinile proprii (ride-sharing) a cunoscut o extindere rapidă în ultimii ani, aducând cu sine un nou mod de a câştiga bani, dar şi multe controverse legate de maniera în care acest curent poate fi integrat în economia tradiţională.
Americanii de la Uber, cu o expansiune puternică în ultima perioadă, au avut în primele trei trimestre ale anului trecut pierderi de 1,7 miliarde de dolari la venituri de 1,2 miliarde de dolari, scrie Bloomberg Businessweek. Pierderea americanilor de la Uber, evaluată la 51 mld. dolari, se datorează scăderii agresive a preţurilor curselor în lupta cu principalul competitor de pe piaţă, Lyft, serviciu evaluat la 5,5 miliarde de dolari, după finanţarea de 1,4 miliarde de dolari de luna trecută.