Business Hi-Tech

Încă un an în care piaţa de TV-uri nu a cunoscut criza: vânzările au crescut cu peste 25%, spune Samsung

Încă un an în care piaţa de TV-uri nu a cunoscut criza: vânzările au crescut cu peste 25%, spune Samsung

Autor: Adrian Seceleanu

27.12.2011, 19:06 527

Vânzările de televizoare de nouă generaţie (cu LCD, LED, plasmă) au crescut cu peste 25% în primele zece luni din anul 2011 din punct de vedere al numărului de unităţi şi cu peste 15% din punct de vedere al valorii faţă de anul precedent, a declarat pentru ZF Raul Filip, directorul diviziei audio-video a Samsung Electronics România - unul dintre cei mai mari jucători de pe această piaţă.

"Până în luna octombrie inclusiv, piaţa crescuse faţă de 2010 cu 17% din punct de vedere valoric şi cu 25% din punct de vedere al numărului de unităţi comercializate", a declarat Filip, adăugând că Samsung a avut o creştere peste cea înregistrată de întreaga piaţă. "Cota de piaţă a Samsung pe acest segment a crescut cu aproximativ 30% în acest an, fiind impulsionată de extinderea gamei de produse.Evoluţia vânzărilor s-a situat nu numai peste nivelul înregistrat de Samsung anul trecut, ci şi peste media pieţei. În acest sens, un aport deosebit l-a avut lansarea pe piaţa locală a gamei de Smart TV-uri, care aduce noi experienţe de utilizare, de la acces instant la reţelele sociale sau la internet direct prin interfaţa televizorului, la posibilitatea de conectare la alte dispozitive sau conţinut 3D, practic transformând televizorul într-un hub de entertainment."

În anul 2010, potrivit datelor furnizate anterior de Samsung, în România s-au vândut peste 490.000 de televizoare de nouă generaţie. În acest context, se poate estima că în 2011 vânzările de televizoare de nouă generaţie ar putea depăşi 600.000 de unităţi, presupunând că rata de creştere din ultimele două luni ale anului se va menţine la 25%. Reprezentantul Samsung nu a oferit detalii despre numărul de unităţi vândute de companie sau la nivelul întregii pieţe.

Care au fost cele mai bine vândute modele de televizoare? "Televizoarele Full HD de 32 de inchi (81 cm) şi LED-urile de toate diagonalele s-au vândut cel mai bine în acest an", spune managerul Samsung.

În ceea ce priveşte evoluţia preţurilor, acestea au continuat să scadă, spune Raul Filip. "În timp, tehnologia devine mai accesibilă, iar acest lucru se aplică şi în cazul televizoarelor, preţurile coborând cu circa 10% comparativ cu anul precedent, la nivel de piaţă, ajungând la o medie de 1.500 de lei."

Spre exemplu, televizoarele cu o diagonală de 32 de inch şi rezoluţie Full HD, cea mai bine vândută categorie de pe piaţă, au început să fie disponibile şi la preţuri de 1.300 sau 1.400 de lei, în condiţiile în care în urmă cu un an şi jumătate cel mai ieftin televizor cu aceste caracteristici avea un preţ de aproximativ 1.600 de lei.

Cei mai mari rivali ai Samsung pe această piaţă sunt LG, Sony şi Panasonic.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO