Business Hi-Tech

Inca un esec al Microsoft pe publicitatea online: Facebook

Inca un esec al Microsoft pe publicitatea online: Facebook
21.01.2010, 23:10 37

Microsoft, cel mai mare producator de software din lume, apierdut o parte din afacerea cu bannere publicitare de pe reteauade socializare Facebook, scrie Bloomberg. Gigantul americannegociaza in prezent cu Facebook un nou acord care ar putea marca onoua reducere a afacerilor Microsoft pe acest segment.

Reprezentantii Facebook au incetat in aceasta luna sa maifoloseasca serviciile Microsoft in vanzarea de publitate pe site-ulretelei in lume (mai putin in SUA), preferand sa gestioneze singuriacest business. Intelegerea dintre cele doua companii dateaza din2007, cand compania lui Bill Gates a cumparat 1,6% din actiunileretelei de socializare infiintate de Mark Zuckerberg. Pretul pecare l-a platit Microsoft pentru participatie a evaluat Facebook la15 miliarde de dolari.

In urma acordului, gigantul american primea, prin contract,dreptul de gestionare asupra bannerelor publicitare care apar pesite-ul Facebook.

"Facebook ar putea renunta la serviciile Microsoft chiar si inSUA", a declarat Robin Domeniconi, director de vanzari publicitatein cadrul Microsoft. "Oficialii Facebook sunt interesati sa-sigestioneze singuri businessul", a declarat la randul sau KeithLorizio, vicepresedinte in cadrul gigantului american.

"Momentan suntem in discutii sa schimbam acordul sau sa-lajustam. Ei vor sa vanda singuri publicitate", a adaugat Lorizio,citat de Bloomberg. Facebook ar putea elimina de tot publicitateade la Microsoft pana la sfarsitul primului trimestru, scrie presainternationala.

Potrivit unor surse citate de presa internationala,reprezentantii Facebook nu sunt multumiti de modul in careMicrosoft gestioneaza spatiile de publicitate si de aceea aupreferat sa renunte la serviciile sale.

Investitia Microsoft in Facebook a fost in 2007 o adevaratalovitura pe piata online, dar mai ales pentru Google, avand invedere potentialul de publicitate pe care il are de oferitFacebook.

Cu toate acestea, Google, detinatorul celui mai popular motor decautare din lume, a obtinut de 13 ori mai multe venituri dinpublicitate decat Microsoft in al treilea trimestru al anuluitrecut si isi extinde agresiv piata de advertising.

"Sunt vesti proaste pentru Microsoft, care oricum nu obtinevenituri foarte mari din publicitate", a declarat Brendan Barnicle,analist la compania Pacific Crest Securities, despre deciziaFacebook.

Reprezentantii Microsoft au recunoscut ca afacerea cu bannerepublicitate pe site-urile de socializare nu merge foarte bine.Acordul cu Facebook a fost incheiat pana in 2011, ceea ce iipermite companiei americane sa fie al treilea vanzator depublicitate de pe reteaua sociala.

Actiunile Microsoft au scazut miercuri cu 52 de centi la bursaNASDAQ pana la 30,59 dolari.

Reteaua de socializare Facebook a fost infiintata in anul 2004,insa pe atunci se adresa doar studentilor Universitatii Harvard.Treptat reteaua a luat amploare, extinzandu-se mai intai la nivelulintregii Ivy League - in randul universitatilor de top din StateleUnite - si ulterior la nivel global.

AFACERI DE LA ZERO