Business Hi-Tech

ING pregăteşte introducerea plăţii cu telefonul mobil direct la comercianţi

Robert Anghel, head of digital channels în cadrul diviziei de retail a ING: Lucrăm la un proiect prin care vom introduce plata cu telefonul mobil direct la comercianţi

Robert Anghel, head of digital channels în cadrul diviziei de retail a ING: Lucrăm la un proiect prin care vom introduce plata cu telefonul mobil direct la comercianţi

Autor: Ioana Nita

14.08.2015, 00:00 1395

ING Bank România, subsidiara locală a băncii olandeze cu acelaşi nume, va introduce de la începutul anului viitor plata la comercianţi direct de pe telefonul mobil, această funcţionalitate urmând să fie integrată în aplicaţia mobilă - ING Home Bank.

„Vom avea un proiect pilot în toamnă. Nu am definit încă toate detaliile, însă cu siguranţă în toamnă vom putea testa“, a spus Anghel, adăugând că noua funcţionalitate va fi disponibilă pentru toţi clienţii ING de la începutul anului viitor. Un anumit număr de clienţi ai băncii va avea acces din toamnă la noua funcţionalitate pentru a o testa. În pregătirea acestui pas, ING le-a solicitat unui număr de clienţi ai aplicaţiei să îşi schimbe parolele de acces, dintr-o combinaţie de litere şi cifre într-o combinaţie de 5 cifre, având în vedere că parola ar urma să fie utilizată şi la casele de marcat.

ING Bank are în prezent aproape un milion de clienţi, iar 340.000 dintre aceştia utilizează serviciul de internet banking. Peste 90.000 de clienţi accesează acest serviciu direct de pe mobil. Numărul sesiunilor de internet banking realizate de pe dispozitive mobile este în continuă creştere, urmând ca în scurt timp să egaleze numărul de sesiuni de pe desktop.

La momentul actual, aplicaţia ING Home Bank a fost decărcată pe aproximativ 200.000 de dispozitive. Aplicaţia mobilă permite în proporţie de 98% realizarea aceloraşi operaţiuni ca şi de pe desktop. Clienţii ING care utilizează serviciul de internet banking doar prin intermediul aplicaţiei mobile nu plătesc taxa aferentă serviciului.

ING Bank le-a oferit până acum clienţilor săi peste 60.000 de discounturi la diferiţi comercianţi prin intermediul aplicaţiei mobile, valoarea vânzărilor generate pentru aceştia ridicându-se la circa 2,1 milioane de euro. Reducerile au fost oferite prin intermediul programului numit ING Bazar, disponibil în cadrul aplicaţiei mobile ING Home Bank.

„Până acum peste 60.000 de discounturi s-au acordat către clienţii ING care au utilizat ING Bazar. În acest moment sunt 30 de oferte active de la 27 de comercianţi, faţă de 12 oferte câte aveam în momentul în care am început programul. Programul funcţionează nu doar pentru clienţi, ci şi pentru comercianţi. Valoarea totală a vânzărilor generate prin ING Bazar comercianţilor înrolaţi este de 2,1 milioane de euro“, a declarat pentru zf Robert Anghel, head of digital channels în cadrul diviziei de retail a ING.

Programul ING Bazar a fost lansat în primăvara acestui an, însă proiectul pilot a început în luna noiembrie, când a fost disponibil unui număr limitat de clienţi, circa 12.000, pentru a fi testat. ING Bazar le oferă clienţilor băncii acces la o serie de oferte din partea comercianţilor. Prin intermediul acestora, clienţii ING pot câştiga puncte bonus care se transformă ulterior în bani ce pot fi transferaţi în contul bancar al acestora.

„În medie, există 3 discounturi pe utilizator în ING Bazar. Sunt utilizatori care au primit deja mai mult de 20 de discounturi“, a subliniat Anghel.

În prezent, printre comercianţii care au oferte în cadrul ING Bazar se numără Adidas, Reebok, Carrefour, Il Passo, Bata, Sole, Quickmobile, La Femme, Douglas, Flanco, Mobexpert, Mol, Sensiblu.

Recent, oferte au fost împărţite pe categorii - zi cu zi, stil, familie, timp liber.   

„Filtrarea pe categorii a apărut la finalul lui iulie. Urmează şi alte funcţionalităţi ca «remindere» sau alerte, funcţionalităţi pe care utilizatorii ni le-au cerut pe măsură ce utilizau produsul“ , a completat el.

Utilizatorii aplicaţiei ING Home Bank au de asemenea la dispoziţie secţiunea de „carduri de fidelitate“, inclusă tot în programul ING Bazar. Astfel, aceştia îşi pot înregistra în mediul virtual cardurile de loialitate de la diferiţi comercianţi, astfel încât să nu mai fie nevoie să aibă cardurile în format fizic atunci când merg la cumpărături. De la lansarea secţiunii în luna aprilie a acestui an şi până în prezent s-au înrolat peste 10.000 de carduri de fidelitate în aplicaţie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO