Business Hi-Tech

Când interacţiunea socială este redusă la maximum, cum se vor desfăşura adunările acţionarilor? Unul dintre cei mai vechi brokeri din România spune că are răspunsul: o aplicaţie de vot care poate fi instalată chiar şi pe telefonul mobil

Când interacţiunea socială este redusă la maximum, cum se vor desfăşura adunările acţionarilor? Unul dintre cei mai vechi brokeri din România spune că are răspunsul: o aplicaţie de vot care poate fi instalată chiar şi pe telefonul mobil

Mihai Chişu, analist piaţa de capital: Am construit de la zero o platformă de vot care să aducă tehnologia şi siguranţa anilor 2020 în procesul de vot.

Autor: Tibi Oprea

30.03.2020, 19:55 395

Preţurile implementării soluţiei variază în funcţie de complexitatea adunărilor, soluţiile tehnice auxiliare, resursa umană implicată în procesul de asistare.

În aceste zile tulburi, în care interacţiunea socială este redusă la maximum, se conturează o întrebare primordială pentru cei care decid parcursul unei companii: cum să se întâlnească să voteze în adunările generale.

Desigur, sunt modalităţi de vot la distanţă, precum votul prin corespondenţă, votul online, dar acestea nu pot oferi situaţia în timp real şi prin urmare nu pot conecta acţionarii cu managementul companiei. Ce este de făcut? Unul dintre cei mai vechi brokeri din România spune că are răspunsul: o aplicaţie de vot care poate fi instalată chiar şi pe telefonul mobil.

„Privind la distorsiunile generate de COVID-19 în climatul economic şi social actual, platforma noastră este o soluţie optimă de lucru întrucât permite întrunirea adună­rilor generale ale acţionarilor fără să fie nece­sară participarea fizică a acţionarilor, Evote fiind o aplicaţie ce oferă transmiterea AGA prin flux audio-video, vot printr-un singur click, adresare de întrebări online, respectiv consemnarea de puncte de vedere în procesul verbal. Pe lângă aceste facilităţi, Evote are o serie de alte elemente specifice desfăşurării AGA, generând o experienţă simplă şi plăcută pe întreaga durată a unei adunări, atât pentru companie, cât şi pentru acţionari“, spune analistul Mihai Chişu pentru ZF.

Evote este un proiect care a pornit în anul 2018 prin efortul conjugat al unor profesionişti ai pieţei de capital şi ai unor experţi în domeniul IT. Prin intermediul aplicaţiei se pot acomoda toate formele de participare ale acţionarilor, intermediind şi prelucrând într-o arhitectură IT toate opţiunile de vot exprimate fizic şi electronic, prin corespon­denţă sau în mediu live. „Am construit de la zero o platformă de vot care să aducă tehno­logia şi siguranţa anilor 2020 în procesul de vot. Iniţial am creat o aplicaţie care excludea complet votul pe hârtie, înlocuindu-l cu  votul electronic. Practic, prima noastră soluţie a fost una complet electronică, un smartphone sau un calculator fiind suficiente pentru a urmări o adunare generală şi a exprima o opţiune de vot. Inerţia pieţei ne-a determinat totuşi să integrăm în aplicaţie şi prelucrarea voturilor exprimate pe suport de hârtie, conştienţi fiind totuşi că este doar o chestiune de moment, orice acţionar îndată ce va folosi Evote urmând să înţeleagă simplitatea şi lejeritatea de a o folosi exclusiv în varianta sa electronică. Ca să fac o comparaţie, este la fel ca atunci când am renunţat la telefoanele fixe deoarece au apărut telefoanele mobile. Scopul utilizării a rămas acelaşi, dar modul de interacţiune şi comunicare a devenit mult mai eficient şi flexibil“, spune Chişu.

Analistul spune că Evote permite acţionarilor să se conecteze la toate documentele suport, să vadă punctele de pe ordinea de zi, să adreseze întrebări, să urmărească fluxul audio-video cu traducere simultană pentru cei care doresc participarea la distanţă, iar ulterior aceasta prelucrează şi oferă rezultatele finale de vot. “Societatilor o astfel de platforma le ofera siguranta, costuri optimizate, acuratete in procesarea voturilor, guvernanta corporativa sporita prin promovarea responsabilitatii si transparentei fata de actionarii sai. Toate acestea se rasfrang direct asupra companiei generand un plus de atractivitate si lichiditate, o crestere a valorii de piata a societatii.”

Mihai Chişu spune că pentru companii aplicaţia este un serviciu plătit şi că, în funcţie de gradul de utilizare în cadrul unei societăţi, fondatorii se gândesc să ofere abonamente anuale sau costuri specifice pe şedinţă.

Preţul implementării acestei soluţii, care pleacă de la 4.000 de euro şi poate ajunge la 8.000 de euro, variază în funcţie de complexitatea adunărilor, soluţiile tehnice auxiliare, resursa umană implicată în procesul de asistare.

AFACERI DE LA ZERO