În România sunt în prezent aproximativ 8 mil. smartphone-uri, iar numărul total de conexiuni active la puncte de internet mobil a ajuns anul trecut la 13,6 mil., în creştere cu 35% faţă de 2012, potrivit datelor ANCOM prezentate în cadrul conferinţei ZF Mobilio 2014. „Anul trecut a crescut gradul de utilizare a serviciilor de internet mobil (traficul mediu lunar), atât prin intermediul telefoanelor mobile, cât şi prin intermediul modemurilor şi cardurilor USB“, a declarat Eduard Lovin, directorul executiv al ANCOM.
În medie, un utilizator de internet mobil din România a consumat lunar în 2013 circa 70 MB prin intermediul telefoanelor mobile şi 1.520 MB prin intermediul modemurilor şi cardurilor USB.
În ceea ce priveşte accesul la internet de mare viteză, în România erau anul trecut 9,6 milioane conexiuni active la internet mobil în bandă largă, un avans de 35% faţă de 2012, şi 11,1 milioane terminale/cartele SIM care permit accesul la internet mobil prin intermediul tehnologiilor 3G/3G+ 4G –creştere anuală de 27%. Numărul de smartphone-uri compatibile cu tehnologiile de internet de mare viteză a crescut în portofoliul operatorilor telecom în condiţiile în care aproximativ 75% dintre conexiunile de acces la internet la puncte mobile de mare viteză se realizează cu plata unui abonament şi extraopţiuni dedicate pentru acces la internet.
Victor Voicu de la Romtelecom şi Cosmote, a estimat că ponderea smartphone-urilor în totalul vânzărilor de dispozitive mobile ale companiei va ajunge anul acesta la circa 80%. „Smartphone-urile sunt deja majoritare pentru noi. De câteva luni bune vindem mai multe smartphone-uri decât telefoane simple“ a precizat Valentin Ştefan, director la Vodafone. Astfel, ţinând cont de infrastructura dezvoltată, pe plan local există tot mai mult potenţial de creştere a business-urilor din zona aplicaţiilor mobile. „Oamenii sunt dispuşi să plătească pentru conţinut, cel puţin pentru muzică. În ultimele şase luni numărul de plătitori a crescut de trei ori“, a spus Sergiu Biriş, CEO al Trilulilu Music. „Dezvoltatorii români sunt importanţi, ei dezvoltă foarte mult pentru afară. Sunt foarte multe companii care au sediul în alte ţări, dar dezvoltă în România“, a menţionat Elena Iordache de la Brainient, o companie fondată în România cu sediul central la Londra, care a dezvoltat o platformă de publicitate interactivă.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 10.04.2014