• Leu / EUR5.0860
  • Leu / GBP5.7723
  • Leu / USD4.4037
Business Hi-Tech

Interviu exclusiv ZF. Nedim Baytorun, CEO al Vodafone România: După achiziţia Telekom Mobile vom investi peste 150 mil. euro în reţeaua mobilă

Interviu exclusiv ZF. Nedim Baytorun, CEO al Vodafone...

Autor: Adrian Seceleanu

13.10.2025, 00:07 5137

 Odată cu preluarea Telekm Mobile am ajuns la o dimensiune de la care ne va fi mai uşor să atragem bugete pentru investiţii şi inovaţie, spune şeful Vodafone România.

Vodafone, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală IT&C, va investi, după achiziţia rivalilor de la Telekom România Mobile, peste 150 mil. euro în integrarea şi modernizarea activelor preluate, ceea ce va duce la crearea unei reţele mobile cu o acoperire mai mare şi viteze mai ridicate pentru serviciile de date.

„Activele pe care le preluăm de la Telekom nu le luăm ca atare. Le preluăm şi le modernizăm. Vorbim despre peste 150 de milioane de euro în următorii doi-trei ani, doar pentru această integrare, pentru a construi o reţea de ultimă generaţie“, a declarat Nedim Baytorun, CEO al Vodafone România din luna aprilie a acestui an, într-un interviu exclusiv cu ZF.

„Acest lucru de­monstrează angajamentul nostru faţă de această achiziţie, faţă de ţară, şi importanţa pe care o acordăm proiectului.“

„De aceea spunem că, la final, vom avea o reţea de ultimă generaţie pentru toţi clienţii. Standardele vor creşte, calitatea va creşte.“

Nedim Baytorun a dezvăluit în premieră şi ce active tehnice primeşte Vodafone pentru cei 30 mil. euro: peste 80% din cele peste 4.000 de site-uri de telefonie mobilă ale Telekom şi o jumătate din spectrul radio - restul mergând la Digi, care a achitat 40 mil. euro. Vodafone preia şi clienţii cu abonamente şi flota de cartele sim machine to machine (M2M), care conectează diferite echipamente la reţea pentru clienţi business - cu totul circa 2 milioane de clienţi.

Peste 35% dintre antenele Telekom se află în zone unde nu se suprapun cu infrastructura existentă a Vodafone, astfel că adăugarea lor va duce la creşterea calităţii serviciilor şi acoperirii. Pentru restul site-urilor de telefonie mobilă, unde există suprapuneri, compania va analiza care e cea mai bună opţiune. „Este un drum lung, care va dura aproape doi ani, această parte de creare de sinergii între site-uri”, a explicat Baytorun.

Dincolo de baza de clienţi şi activele tehnice, un element cheie al tranzacţiei este noua dimensiune la care ajunge Vodafone în România, care va permite atragerea unor bugete mai mari - a spus Nedim Baytorun. „Un element cheie al acestei tranzacţii este scara, dimensiunea. Atingem o nouă scară, iar această nouă scară va însemna mai multe investiţii, mai mulţi bani pentru inovaţie, un acces mai bun la tehnologie pentru clienţii noştri. O companie mai mare şi mai puternică va crea oferte mai atractive pentru o bază de clienţi mai mare”. Noua scară a companiei şi consolidarea pieţei vor face din România o piaţă mai atractivă pentru investiţii, spune şeful Vodafone România. „În ansamblu, beneficiul acestei achiziţii pentru noi este că, având o nouă scară, mai mare, vom avea o afacere mai solidă (sustenabilă). Această sustenabilitate economică înseamnă atragerea mai multor resurse de la Grupul Vodafone pentru a investi în România. Şi cred că acest lucru este valabil şi pentru ceilalţi operatori, în dimensiuni diferite. O piaţă cu trei jucători, pe termen lung, va face această piaţă mai atractivă pentru investiţii. Toată lumea are de câştigat”.

În 2024 principala companie a Vodafone din România a raportat afaceri de peste 1,13 mld. euro, în timp ce Telekom România Mobile a raportat un business de 244 mil. euro, conform datelor de la Ministerul Finanţelor. Orange, liderul pieţei, a raportat afaceri de 1,31 mld. euro în acelaşi an prin principala companie. Digi a raportat la Finanţe afaceri de 1,1 mld. euro. Dintre cei patru jucători mari în 2024 doar Digi a raportat profit, iar restul companiilor pierderi. Piaţa locală de servicii de comunicaţii a avut o valoare de 3,2 mld. euro în 2025, în scădere cu 5% faţă de anul precedent, conform datelor Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Tranzacţia va avea efecte palpabile atât pentru clienţii Vodafone cât şi pentru foştii abonaţi ai Telekom România Mobile, pe fondul programului de investiţii în infrastructură, afirmă Nedim Baytorun. „Mai multe site-uri (amplasamente pentru antenele de telefonie mobilă şi alte echipamente tehnice - n. red.) înseamnă mai multă acoperire. Cu mai mult spectru, înseamnă că vom avea mai multă capacitate. Deci, viteză mai bună şi o experienţă 4G şi 5G superioară. Acest lucru va fi resimţit de clienţii Vodafone, precum şi de clienţii Telekom care migrează către noua companie.”

Integrarea Telekom România Mobile în Vodafone va urma un calendar deja bine definit, a spus Nedim Baytorun. El a oferit şi câteva detalii despre ce urmează. „Avem un plan de integrare foarte detaliat. Avem un plan pentru primele 100 de zile, pentru primele 12 luni şi pentru 24 de luni. Nu exagerez deloc, planul pentru primele 100 de zile este defalcat pe zile, iar restul pe luni. Avem o foaie de parcurs clară. În următoarele şase luni, vom fi două entităţi separate? Două companii distincte, sub umbrela Grupului Vodafone. Telekom va opera ca o companie separată. Imediat după fuziunea juridică, care sperăm că va avea loc în prima jumătate a anului viitor vom deveni o singură companie. Migrarea clienţilor a început deja. Demarăm deja anumite operaţiuni. Apoi, există un plan pe doi ani pentru a migra toţi clienţii. Poate vă întrebaţi de ce durează atât de mult. Din câteva motive. În primul rând, am conceput un parcurs foarte lin pentru clienţi, deci nu va fi o migrare forţată, ci una voluntară. De aceea este mai distribuită în timp. Şi vrem să ne asigurăm că reţeaua în care vor migra este suficient de puternică, bine proiectată pentru a gestiona toţi aceşti clienţi suplimentari”.

Nedim Baytorun, absolvent al Universităţii Bo?aziçi din Istanbul Turcia, a venit în România în 2021, când a preluat poziţia de director comercial pe segmentul consumer al Vodafone România. El a venit în România de la subsidiara Vodafone din Albania unde era director de marketing şi comercial pe segmentul consumer. Baytorun a preluat poziţia de CEO al Vodafone România în aprilie 2025, înlocuindu-l pe grecul Achilleas Kanaris, care a fost numit CEO al Vodafone Grecia.

Anterior, începând cu anul 2013, Nedim Baytorun a ocupat diferite poziţii în cadrul Vodafone Turcia printre care şi de director de marketing pe diferite segmente de piaţă, director pentru transformare digitală.

Înainte de telecom, el a lucrat în industria FMCG, pentru gigantul Danone – atât în Turcia cât şi pe piaţa americană.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează Gala Ziarul Financiar, 17 noiembrie 2025
Principalele valute BNR - vineri, 13:37
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 5.0860
Diferență: 0,0295
Ieri: 5.0845
Azi: 4.4037
Diferență: -0,2898
Ieri: 4.4165
Azi: 5.7723
Diferență: -0,0796
Ieri: 5.7769
Azi: 5.4550
Diferență: -0,0293
Ieri: 5.4566