Când vorbeşti despre transformarea tehnologică pe care o traversăm, Revolut este pentru lumea financiar-bancară ceea ce este Facebook şi Google pentru mass-media, Uber pentru taxi şi Booking pentru turism. Deşi pentru noi ca ţară banii dispar în aceste conturi şi apoi bugetul se caută după taxe prin buzunare, oamenii au îmbrăţişat cu două mâini aceste platforme.
Revolut a luat pe sus un domeniu mult mai reglementat şi mai centralizat decât mass-media, publicitate, transport sau turism. A venit de la margine ca un „pirat“, nici bancă nici aplicaţie, a lucrat cu conturi „virtuale“, iar acum a devenit o bancă în toată regula.
Când ai ocazia să vorbeşti cu unul din fondatorii unui astfel de fenomen, vrei să vezi faţă în faţă cum arată şi cum gândeşte un miliardar care spune clienţilor: „Enjoy your life!“. Vlad Yatsenko, 42 de ani, este cofondator şi CTO – chief technological officer la Revolut, dar vorbeşte de parcă ar fi CPO – chief philosophical officer – al companiei. Nu este rar la oameni de acest calibru – claritatea modelului de business provine în mod fundamental dintr-o foarte clară filozofie asupra vieţii. Concepţia despre oameni şi viaţă este totul. Restul nu este decât execuţie şi tehnologie.