Telekom România, format din fostele companii Cosmote şi Romtelecom, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicaţii fixe şi mobile de pe piaţa locală, cu afaceri de aproape 1 mld. euro în 2019, va dubla din nou numărul de roboţi software din cadrul companiei în acest an, ca parte a strategiei de digitalizare şi simplificare a activităţii. „Am dublat numărul de roboţi software din vara lui 2018 până la sfârşitul anului 2018 şi i-am dublat din nou în 2019. Planificăm să dublăm din nou numărul de proiecte de tip RPA (Robotic Process Automation) în 2020. Este o ţintă ambiţioasă şi nu la fel de uşoară. Dar avem această ţintă“, a declarat într-un interviu exclusiv cu ZF Nicolas Mahler, directorul financiar al grupului Telekom România. Conform datelor furnizate de reprezentantul Telekom, grupul avea la finele anului 2019 în total 82 de roboţi software activi, faţă de 41 cu un an în urmă.
Evoluţia spectaculoasă a tehnologiei prin care companiile pot învăţa roboţii software să preia de la oameni realizarea unor activităţi de rutină permite Telekom să îi folosească drept „pansamente“ pentru diferite „probleme structurale“ pe care le are compania, a explicat el.