Business Hi-Tech

Investiţie de 150.000 lei într-o aplicaţie românească de "modă pre-owned"

Investiţie de 150.000 lei într-o aplicaţie...

Autor: Ioana Nita

18.04.2022, 20:01 154

Start-up-ul local Zestre Labs a investit peste 150.000 lei în dezvoltarea unei aplicaţii mobile prin intermediul căreia românii pot oferi spre vânzare sau pot achiziţiona produse de lux, dar şi de masă, pre-owned, la costuri mult mai accesibile. Printre brandurile deja listate în aplicaţia Zestre se numără Chanel, Yves Saint Laurent, Louis Vuitton, dar şi Zara, Bershka, Reserved sau Mango.

„Trendul către <<fashion resale>> a luat amploare în România în ultimii ani, dar tehnologia care să susţină această industrie în creştere era slab dezvoltată în ţară, comparativ cu alte state, majoritatea tranzacţiilor având loc pe social media şi în locaţii fizice. Am dezvoltat Zestre din dorinţa de a veni cu o soluţie în acest sens şi de a le oferi românilor o cale de a face shopping sustenabil într-un mod sigur şi eficient, din confortul casei lor. Astfel, se creează o oportunitate bine definită de a da o nouă viaţă hainelor nepurtate care ne inundă dulapurile”, a declarat Ioana Nicolau, fondatoarea Zestre. Absolventă în cadrul Universităţii din Amsterdam – Amsterdam Business School, la doar 26 de ani, Ioana Nicolau are expertiză în consultanţă în strategie IT şi operaţiuni în cadrul unor companii precum Tesla, Deloitte şi Grover.

Platforma Zestre se adresează atât femeilor, cât şi bărbaţilor. În prezent, categoriile existente în aplicaţie includ haine, pantofi, bijuterii şi alte accesorii, atât de tipul vintage, cât şi din colecţii recente.

„Deşi aplicaţia a fost lansată de curând, sute de produse au fost deja încărcate de către utilizatori, iar primele tranzacţii au fost deja încheiate, fapt care ne bucură şi ne demonstrează că apetitul românilor pentru acest tip de shopping este în continuă creştere”, a precizat Ioana Nicolau.

Cum funcţionează Zestre? Aplicaţia poate fi descărcată gratuit atât din App Store, cât şi din Google Play, şi nu percepe comision pentru tranzacţiile înregistrate pe platformă. Utilizatorii îşi pot crea un profil unde pot încarcă în câţiva paşi simpli articole din garderobele lor, sau pot să caute şi să cumpere prin intermediul mesajelor articole de la alţi utilizatori. Plata şi livrarea produselor sunt în prezent responsabilitatea utilizatorilor şi sunt facilitate de un sistem de gestiune a vânzărilor şi comenzilor, prezent în aplicaţie.

Start-up-ul lucrează în prezent la integrarea platformei cu firme de curierat şi plăţi pentru a facilita aranjamentele de plată şi livrare prin aplicaţie, care sunt menite să simplifice procesele de vânzare şi cumpărare. De asemenea, echipa lucrează la utilizarea unor tehnologii de tipul inteligenţei artificiale pentru a revoluţiona modul de căutare şi recomandare a produselor. Pe harta companiei, există şi parteneriate cu comunităţi şi branduri de modă, la fel şi extinderea peste hotare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO