Business Hi-Tech

Investiţiile în digital advertising au depăşit 100 miliarde dolari în 2012

Investiţiile în digital advertising au depăşit 100...

Autor: Andreea Mindrila

10.01.2013, 16:19 239

Cheltuielile cu publicitatea în mediul digital au depăşit anul trecut, pentru prima dată în istorie, pragul de 100 de miliarde de dolari la nivel global, potrivit companiei de cercetare de piaţă eMarketer, care estimează pentru acest an o rată de creştere de 15,1%.

Avansul înregistrat de cheltuielile cu publicitatea în mediul digital a fost anul trecut de 17,8%, încetinirea ritmului de expansiune fiind o consecinţă firească a maturizării industriei – cu cât valoarea pieţei este mai mare, cu atât este mai dificil să crească, potrivit site-ului mashable.com.

Datele privind cifrele pe 2012 pentru întreaga industrie de publicitate nu sunt încă disponibile, dar Magna Global, parte a grupului de comunicare Interpublic, estima în luna iunie a anului trecut că industria de publicitate va înregista un avans la nivel mondial de 4,8% în 2012.

Potrivit eMarketer, ponderea deţinută de online advertising în totalul cheltuielilor cu publicitatea a fost anul trecut mai mică de 20%, în acest an estimându-se că digitalul va atrage 21,7% din investiţiile în publicitate.

Avansul de două cifre înregistrat de publicitatea în mediul digital se va reduce constant până în 2016, când, conform datelor eMarketer, rata de creştere va fi de 9,3%.

În anul care tocmai s-a încheiat, cheltuielile cu publicitatea digitală au crescut cu 55,8% în Orientul Mijlociu şi Africa, şi cu 38,4% în Europa de Est, în timp ce pe pieţele mature precum America de Nord şi Europa de Vest avansul a fost de 21,5% şi respectiv 13,9%.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO