Business Hi-Tech

Investitori: Căutăm proiecte pe mobil în comerţ online, servicii financiare şi sănătate

Investitorii afirmă că sunt gata să pună „pe masă“ între 500.000 şi 2 milioane de euro pentru proiecte de aplicaţii mobile. Foto: Marius Dumbrăveanu

Autor: Corina Mirea, Sebastian Tănase

22.04.2015, 00:08 1817

Comerţul online, serviciile financiare şi cele de sănătate şi wellness sunt încă teritorii insuficient exploatate de dezvoltatorii români de aplicaţii, dar care atrag cel mai mult atenţia celor care au bani de finanţat start-up-uri.

Investitorii sunt dipuşi să „pună pe masă“ de la 500.000 de euro până la peste 2 milioane de euro pentru o afacere cu potenţial de dezvoltare - aceasta este concluzia la care au ajuns investitorii de tip business angel şi fondatorii unor companii care astăzi activează şi pe pieţe externe.

„Cred că unele dintre cele mai interesante zone în care încă există un mare potenţial de dezvoltare sunt cea de sănătate şi wellness şi serviciile financiare, unde se pot dezvolta aplicaţii care îţi recomandă cele mai bune oferte de finanţare, aplicaţii de buget personal sau de creditare personală. Vrem să finanţăm trei-cinci start-up-uri până la finalul anului. Ne uităm la companii care au nevoie de la jumătate de milion de euro  până la peste 2 milioane de euro. Dar trebuie să fie deja în stadiul în care generează venituri“, a spus Marius Ghenea, senior advisor al 3TS Capital Partners, entitate care susţine fondul de investiţii dedicate companiilor de pe plan local Catalyst România.

El a fost prezent ieri la a patra ediţie a ZF Mobilio Summit, eveniment organizat de ZF în parteneriat cu BRD, Vodafone, Banca Transilvania şi certSIGN, companie membră a grupului UTI care furnizează servicii de securitate.

Tot pe domeniul serviciilor financiare mizează şi Sergiu Neguţ, business angel de al cărui nume se leagă branduri precum fru fru, 2Parale şi Mindit, care susţine că afacerile mici ce vin cu produse gata să elimine din schemă intermediarii financiari au cel mai mare potenţial de creştere pe piaţa locală. Mai mult, el pariază şi pe comerţul online şi soluţiile tehnologice pentru zona de B2B (business to business – n.red).

„Comerţul online creşte pe toate direcţiile, încă sunt multe lucruri de făcut, iar acelaşi lucru este valabil şi pentru domeniul serviciilor financiare, unde încă este loc de dezvoltare a unor aplicaţii pentru dezintermediere financiară“, susţine Neguţ. El precizează că antreprenorii au două opţiuni – fie ţintesc din start piaţa globală, care le poate aduce miliarde de euro, dar unde competiţia este acerbă, fie construiesc un produs nou doar pentru piaţa locală, unde au mai puţini competitori, dar şi unde nivelul afacerilor este mai redus.