Business Hi-Tech

Ioan Constantin, cyber security expert Orange România: În S1/2020 am avut o creştere de 24% pentru soluţii de securitate cibernetică

Ioan Constantin, cyber security expert Orange România: În S1/2020 am avut o creştere de 24% pentru soluţii de securitate cibernetică

GALERIE FOTO: Rezultatele Raportului Business Internet Security 2020

Autor: Alexandra Cepăreanu

24.11.2020, 19:31 103

Companiile au fost nevoite să adapteze soluţiile de securitate cibernetică, în urma tranziţiei angajaţilor spre munca de acasă, astfel că Orange România a înregistrat o creştere de 24% în ceea ce priveşte vânzările de soluţii de securitate în primul semestru din acest an (S1/2020), comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

„Companiile şi-au adaptat rapid politicile de securitate cibernetică pentru a răspunde nevoii de a gestiona şi proteja suita de dispozitive folosite pentru lucru la distanţă, dar şi de a proteja conexiunile de tip VPN ale angajaţilor. Firmele au fost interesante atât de platforme de Mobile Device Management (MDM), cât şi de Business Internet Security, soluţie dezvoltată de Orange Business Serivice pentru securizarea conexiunilor remote”, a spus Ioan Constantin, Cyber Security Expert în cadrul Orange România.

În contextul crizei sanitare, în urma căruia mulţi dintre angajaţi au început să lucreze la distanţă, fiind astfel mai vulnerabili, atacurile cibernetice de tip phishing şi cele de tip ransomware au fost cele mai întâlnite, arată Raportul Business Internet Security 2020, realizat de compania Orange.

Astfel, phishing-ul reprezintă 32% dintre cele mai întâlnite atacuri, fiind transmis prin e-mail sau servicii de mesagerie, canale online utilizate intens în ultima perioadă.

„În multe cazuri, atacatorii îmbracă tentativele de phishing în ştiri ori informaţii referitoare la răspândirea virusului COVID-19, pentru a atrage atenţia utilizatorilor. Pe locul doi sunt atacurile de tip ransomware, care reprezintă 28% din total, iar acestea au vizat mai ales autorităţile publice.”

Cel două tipuri de atacuri cibernetice sunt urmate de botnet, care reprezintă 27 din total şi DDoS, cu 11% din totalul atacurilor înregistrate.

Domeniile în cadrul cărora au fost înregistrate cele mai multe atacuri cibernetice sunt cel de transporturi (31%), retail (24%), energie (17%), sectorul public – guvern şi servicii publice (16%) şi industria de sănătate (12%).

La nivel local Capitala a fost oraşul cu cele mai multe atacuri blocate, cu o media lunară de 450.000, urmat de Iaşi şi Timişoara, unde au fost blocate, în medie, în ultimul an, 360.000 de atacuri cibernetice, respectiv 350.000 de atacuri din partea hackerilor, arată raportul realizat de Orange România.

De asemenea, pe măsură ce companiile utilizează tot mai multe date şi integrează în operaţiunile curente mecanisme de raportare şi procese automate de lucru, evaluarea datelor stocate şi protejarea acestora devin mai importante.

„În prezent, există o diferenţă semnificativă între volumul de date generat zilnic ce necesită protecţie şi volumul de date cu adevărat protejat, iar acest decalaj se va mări. Până în 2025, 90% dintre datele existente în sfera digitală mondială va avea nevoie de protecţie, dar numai jumătate dintre acestea vor beneficia de protecţie în conformitate cu natura lor, conform Data Age 2025 Report, un studiu IDC.”

Raportul Business Internet Security 2020 a fost realizat în perioada T4 – T3 2020 (trimestrul patru – trimestrul trei), prin colectarea de date anonimizate din infrastructura serviciului Business Internet Security (BIS) al Orange Business Services.

Grupul Orange, liderul pieţei de telecom din România, cu afaceri de 5,8 mld. lei (1,2 mld. euro) în 2019, deţine o divizie de business denumită Orange Cyberdefense specializată în oferirea de soluţii complete pentru detecţia şi prevenţia ameninţărilor de securitate cibernetică, cu un portofoliu de 1.600 de companii multinaţionale şi mii de companii mari şi medii active la nivel global.  

 
AFACERI DE LA ZERO