Business Hi-Tech

IPhone sau iWatch: Apple se pregăteşte să lanseze un produs misterios

IPhone sau iWatch: Apple se pregăteşte să lanseze un...

Autor: Florin Badescu

09.09.2014, 19:12 277

Grupul american organizează, începând cu la ora 17.00 GMT, un eveniment misterios. Deşi Apple a rămas extrem de ermetic în privinţa intenţiilor sale, zvonuri deosebit de insistente evocă un anunţ despre lansarea unui accesoriu vestimentar electronic, probabil un ceas, pe care cunoscătorii în domeniu l-au denumit deja "iWatch" şi despre care spun că ar avea aplicaţii în mai multe domenii, inclusiv în cel al sănătăţii.

Mulţi îi prezic chiar un potenţial revoluţionar, aşa cum au avut în epocile lor computerul Mac, telefonul inteligent iPhone (al cărui nou model este aşteptat cu nerăbdare tot pentru ziua de marţi) şi tableta iPad.

"Lansarea lui iWatch va fi una dintre cele mai importante şi una care va întări marca Apple după mulţi ani", prezice James McQuivey, un analist de la cabinetul de cercetări de piaţă Forrester, într-un raport publicat luni, care arată că un sfert dintre adulţii americani sunt dispuşi să cumpere un accesoriu vestimentar electronic în anul care vine. Încheietura mâinii este pentru 42% dintre ei locul ideal pentru a-l purta.

"Dacă satisface aşteptările, ar putea fi cel mai mare eveniment de modă din acest sezon", scria, la rândul ei, săptămâna trecută, responsabila cu pagina de modă din The New York Times, Vanessa Friedman. "Chiar dacă asta se va întâmpla pe cealaltă coastă a Americii faţă de Lincoln Center (unde are loc Săptămâna Modei de la New York, n.r.) şi la un ocean distanţă de capitalele modei europene", a adăugat aceasta.

Pe lângă obişnuiţii experţi din sectorul tehnologic, Apple a invitat la evenimentul de marţi şi mulţi specialişti din modă, precizează moda americană.

Un nou indiciu lăsat de grupul american, după locul simbolic ales pentru eveniment (acelaşi în care a fost prezentat în urmă cu 30 de ani celebrul Mac, primul dispozitiv cu adevărat emblematic pentru Apple), vizează seria de recrutări, începând de anul trecut, a unor personalităţi din grupurile de lux LVMH (Paul Deneve), Burberry (Angela Ahrendts) şi Tag Heuer (Patrick Pruniaux).

Apple se află de mai bine de un an sub presiune, încercând să demonstreze că nu şi-a pierdut capacitatea de inovare odată cu moartea patronului şi cofondatorului grupului Steve Jobs, decedat în 2011.

În plus, Apple încearcă să facă uitat stânjenitorul scandal de săptămâna trecută, când fotografiile nud ale mai multor vedete au fost publicate online, fiind piratate din conturile acestora, găzduite de serviciul său online iCloud.

Accesoriile electronice "prêt-à-porter" sunt considerate de experţii din sectorul tehnologic drept un produs capabil să devină un motor de creştere, după telefoanele inteligente şi tablete.

Alte companii, precum gigantul Google, pariază pe ochelari, însă alte grupuri (Samsung, LG, Motorola, Sony) au încercat deja să devanseze Apple, prezentându-şi propriile ceasuri inteligente, încă de săptămâna trecută.

În plus, iWatch ar putea ajunge pe piaţă abia peste câteva luni, dar acest fapt nu ar trebui să împiedice grupul Apple să vândă "milioane" de exemplare, potrivit cabinetului Forrester, şi să ofere astfel impulsul necesar de care are nevoie acest nou tip de produse.

Toată această agitaţie ar face aproape uitat iPhone care, după şapte ani de la lansare, rămâne principala sursă de beneficii pentru Apple.

O mare parte a evenimentului de marţi ar putea însă avea legătură cu iPhone, mai ales cu prezentarea aşteptată a două noi modele, mai mari decât versiunile precedente.

Apple ar aduce astfel, în sfârşit, pe piaţă telefoane inteligente cu ecrane aproape la fel de mari precum cele ale tabletelor ("phablette"), aceasta fiind o nişă tot mai populară pe care s-au poziţionat în ultimii doi ani rivalii săi asiatici.

Grupul american ar putea şi să îşi anunţe intrarea pe o altă piaţă foarte profitabilă, aceea a serviciilor de plată.

Apple are deja un anumit avans în domeniu: datele bancare ale 800 de milioane de clienţi sunt deja înregistrate în magazinul său online iTunes.

Însă va fi nevoie de ceva mai mult de un senzor fără contact (NFC) adăugat unui iPhone sau chiar unui iWatch pentru a le transforma într-un portofel electronic.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO