Business Hi-Tech

Iulian Stanciu, CEO al eMAG: Vânzările au urcat cu 10% peste o perioadă obişnuită; boom pentru computere, TV-uri, alimente şi produse de curăţenie

Iulian Stanciu, CEO al eMAG: Vânzările au urcat cu 10%...

Autor: Adrian Seceleanu

18.03.2020, 00:07 3232

Situaţia fără precedent creată de virusul covid-19 a determinat o creştere a vânzărilor cu peste 10% faţă de o perioadă obişnuită pentru eMAG, cel mai mare retailer online din România, compania mizând pe o evoluţie ascendentă şi în perioada următoare.

„Per total, vânzările sunt în creştere cu peste 10% faţă de o perioadă obişnuită. Evoluţia a fost una mixtă. Sunt categorii unde vânzarea a scăzut semnificativ: electrocas­nice, fashion, auto, însă sunt şi categorii care au crescut: laptopuri, monitoare, televizoare, alimente de bază, pro­duse pentru curăţenia casei, produse pentru copii“, a de­clarat pentru ZF Iulian Stanciu, CEO şi acţionar al grupului eMAG, grup cu afaceri de peste 5 miliarde de lei în 2019 la nivelul întregii regiuni.

În ceea ce priveşte perioada următoare, şeful eMAG a declarat că „este foarte greu“ să facă previziuni, dar că totuşi estimarea nu este una de scădere, privind situaţia per ansamblu.

„Cu siguranţă pieţele de bunuri de folosinţă îndelungată (electro-IT, mobilă), auto şi real estate vor avea de suferit. Piaţa de fashion se va contracta puternic, având în vedere că oamenii stau foarte mult în casă. Alte categorii vor creşte: alimentele de bază, produsele sanitare, IT, îngrijire personală. Ne vom adapta şi ne vom orienta mai mult către aceste produse. Estimăm că foarte multe activităţi se vor muta în digital. Probabil acest lucru va compensa scăderea de piaţă, astfel că nu estimăm scăderi ale vânzărilor. Altfel spus, ne pregătim pentru ce e mai rău şi sperăm să fie bine“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO