Business Hi-Tech

Iurie Cojocaru, Asociat Manager, CIPP/E, Practica de Data Protection, NNDKP: În cazul GDPR am observat mai multe faze: una în care clienţii nu aveau informaţii, alta în care aceştia s-au panicat când au văzut sancţiunile

Iurie Cojocaru, Asociat Manager, CIPP/E, Practica de Data...

Autor: Răzvan Botea

15.10.2018, 16:22 240

Într-o primă fază după intrarea în vigoare a regulamentului GDPR, oamenii nu erau informaţi despre ce presupunea acesta, însă după ce au aflat ce înseamnă prelucrarea datelor cu caracter personal şi sancţiunile aplicabile în cazul în care aceasta se face necorespunzător, aceştia au intrat în panică, a spus Iurie Cojocaru, Asociat Manager, CIPP/E, Practica de Data Protection, NNDKP, în cadrul evenimentului ZF Digital Summit 2018.

„În zona juridică am simţit mai multe etape: în prima fază clienţii nu ştiau ce înseamnă date cu caracter personal, nu ştiau ce înseamnă stocare, etc. Partea a doua - panică, mai ales când au văzut care sunt sancţiunile”

În cadrul companiilor au apărut politici noi, cum ar fi politica în cazul uni incident de securitate.

„Oamenii nu au văzut sancţiuni aplicate, s-au mai linştit, dar va veni faza în care autoritatea va aplica sancţiuni, iar riscul aici este şi reputaţional. Clienţii noştri de pe 25 mai au început să primească solicităei de ştergere de date, actualizare, etc.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO