Business Hi-Tech

Jucătorii din IT&C, la ZF Digital 2014: Explozia internetului este abia la început

Jucătorii din IT&C, la ZF Digital 2014: Explozia...

Autor: Corina Mirea, Ioana Nita

28.10.2014, 00:08 705
Serviciile de internet prin linii fixe sau reţele mobile reprezintă în acest moment principalul motor de creştere pe piaţa locală de comunicaţii, iar această tendinţă se va păstra şi în anii următori, în condiţiile în care, în ciuda avansului puternic din ultimii ani, rata de utilizare a datelor rămâne încă redusă la nivelul întregii pieţe.

„Numărul de smartphone-uri va ajunge la 8 milioane la finele acestui an, de trei ori mai multe decât în urmă cu doi ani de zile, dar rata de penetrare în rândul populaţiei tot va fi mai mică de 50%. Anul viitor am putea atinge acest procent“, a declarat Dan Vîrtopeanu, managing director al Breeze Mobile, în cadrul evenimentului ZF Digital 2014.

„Ce vedem azi, ca motor de creştere, cu apetit în creştere, sunt datele, calitatea reţelei şi calitatea dispozitivului. Serviciile sunt alt element important. Digital adaugă complexitate pentru client. În trecut întrebarea era câte minute ai. Acum e mai multă nevoie de servicii şi customer care, pentru a explica clienţilor cum să folosească noua tehnologie“, a declarat Julien Ducarroz, directorul comercial al Orange Româ­nia, cel mai mare operator de telefonie mobilă de pe piaţa locală.

Datele sunt un motor de creştere, a afirmat Ovidiu Ghiman, director comercial business al Telekom Ro­mânia, adăugând că o tendinţă pe piaţă este şi migrarea spre pachete convergente fix - mobil, atât pe segmentul consumer, cât şi pe cel business. „Clien­ţii îşi doresc o viaţă mai simplă. Con­ver­genţa servici­ilor fix-mobil vine ca o cerinţă din partea lor. Nu o să asis­tăm foar­te repede la un scenariu în care în toate businessurile decidenţii vor opta pentru un singur furnizor, dar este un trend pe care îl vedem şi pe care pariem.“

„Clienţii cer din ce în ce mai mult convergenţă, soluţii full package, mobil şi fix, unde oferim soluţii integrate“, a punctat şi Markus Lause, director enterprise business unit în cadrul Vodafone, al doilea jucător de pe piaţa locală de telefonie mobilă.

Operatorii care activează pe piaţa de servicii de cablu pun de asemenea accent pe dezvoltarea serviciilor de net, care devin tot mai relevante şi pentru vizualizarea conţinutului video care până acum era accesat doar prin intermediul serviciilor TV.

„Pentru noi, principala zonă de creştere este internetul. A doua zonă de creştere vine din zona de digital. Este o zonă foarte importantă, pe care de anul acesta am început să o abor­dăm, şi anume, personalizarea. Clienţii au nevoie de servicii personalizate, au nevoie să primească valoarea corectă de la ceea ce plătesc“, a menţionat Robert Re­deleanu, director de marketing în cadrul UPC România.

„Se pune accent pe serviciile de Internet. Toate serviciile la nivel global vor merge pe Internet. Aici avem mai multe lucruri importante: mediul online pentru conţinut, tranziţia de la ecranul mare către ecran mic, tablete şi smartphone-uri, este cert că vom avea nevoie de viteze din ce în ce mai mari, atât pe Internetul fix, cât şi cel mobil“, a spus Valentin Popoviciu, director dezvoltare la RCS&RDS.

Peste jumătate din populaţia cu vârstă cuprinsă între 16 şi 34 de ani are în prezent un smartphone, potrivit datelor din mai 2014 furnizare de compania de cercetare de piaţă TNS Research şi citate de Vârtopeanu.

„Pe segmentul 16-24 de ani este cea mai înaltă penetrare a smartphone-urilor, peste 60%. Creşterea cred că o să vină de la clienţii cu o vârstă de peste 45 de ani, dar şi din segmentul de peste 35 de ani. Până în 34 de ani avem peste 50% penetrare smartphone. Există smartphone-uri şi la cei care au educaţie primară. În ceea ce priveşte stastica în funcţie de sex, avem ceva mai mult bărbaţi decât femei care utilizează smartphone-ul, şi aceeaşi situaţie se regăseşte şi la capitolul accesarea internetului“, a precizat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO