Business Hi-Tech

La ce operatori au fugit clienţii de telefonie mobilă în februarie: RCS rămâne lider, dar T Fix şi Orange au cea mai mare creştere

Autor: Adrian Seceleanu

28.03.2016, 00:02 4532

Compania de cablu RCS&RDS a atras în lu­na februarie cel mai mare număr de clienţi de la rivali prin portare - procedura prin care un cli­ent îşi schimbă furnizorul de servicii de co­mu­nicaţii păstrându-şi numărul de telefon - dar Tele­kom România Communications (fos­tul Rom­tele­com) şi Orange au înregistrat cea mai ma­re rată de creştere în raport cu ace­eaşi lună a anu­lui precedent, arată datele Auto­rită­ţii Na­ţio­­nale de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Din punctul de vedere al numărului abso­lut de clienţi atraşi de la rivali, compania de cablu RCS&RDS şi-a păstrat fotoliul de lider, cu aproape 34.000 de clienţi care au renunţat la Orange, Vodafone şi Telekom în favoarea Digi. Operatorul controlat de antreprenorul Zoltan Teszari din Oradea a păstrat astfel ritmul de peste 30.000 de portări pe lună, atins pentru prima oară în octombrie 2015, evoluţie care arată că tarifele agresive ale operatorului rămân atrac­tive pentru anumite categorii de clienţi, în ciu­da decalajului semnificativ dintre reţeaua mobilă a RCS şi cea a rivalilor săi.

Datele privind portările furnizate de ANCOM nu zugrăvesc imaginea completă a pie­ţei locale de telecomunicaţii, însă reprezintă to­tuşi un bun indicator al atractivităţii ofertelor şi al capacităţii operatorilor de a determina cli­enţii altor companii să-şi schimbe furnizorul. Dincolo de evoluţia explozivă a RCS&RDS, date­le ANCOM privind portările din telefonia mo­bilă arată şi o tendinţă de creştere a fostului Romtelecom, care a reuşit să atragă de la rivali în medie 2.100 de clienţi pe lună în perioada oc­tombrie 2015 - februarie 2016. Cum fostul Rom­telecom nu oferă servicii de comunicaţii mo­bile, datele privind portările arată, în fapt, cel mai probabil, numărul de clienţi care au achi­ziţionat pachete de servicii fix-mobil Ma­gen­ta, care includ şi serviciile mobile furnizate de compania „soră“ din grup Telekom Mo­bile Communications, fostul Cosmote. Tele­kom, care odată cu rebrandingul a început să atace clienţii din eşalonul superior al pieţei, nu are evoluţia explozivă a RCS&RDS, dar totuşi nu­mărul de clienţi atraşi din alte reţele în fe­bruarie este de 20 de ori mai mare faţă de sep­tem­brie 2014, şi se află într-o creştere con­stantă, semn că pachetele fix-mobil ale gru­pului încep să câştige teren.

Datele ANCOM mai arată şi o creştere semnificativă a Orange, liderul pieţei locale de telefonie mobilă, care a reuşit să dubleze nu­mă­rul de clienţi atraşi din alte reţele în ianuarie şi februarie 2016: de la o medie de 7.394 anul trecut la 14.772 în prezent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO