Business Hi-Tech

La ce să ne aşteptăm în acest an de la grupul Telekom România

Miroslav Majoros a absolvit Facultatea de Electronică şi Informatică din cadrul Universităţii Slovace de Tehnologie din Bratislava şi pe parcursul carierei sale profesionale a urmat programe educaţionale de management la Harvard Business School şi Stanford Graduate School of Business.

Miroslav Majoros a absolvit Facultatea de Electronică şi Informatică din cadrul Universităţii Slovace de Tehnologie din Bratislava şi pe parcursul carierei sale profesionale a urmat programe educaţionale de management la Harvard Business School şi Stanford Graduate School of Business.

Autor: Adrian Seceleanu

12.01.2016, 12:00 1884

Telekom România, cel mai mare grup de comunicaţii fixe şi mobile de pe piaţă, va miza în continuare pe pachetele integrate de servicii, punând accent pe internet şi televiziune.

Pentru 2016 Ziarul Financiar încearcă să contureze cinci direcţii care ar putea marca evoluţia celui mai mare grup local de comunicaţii fixe şi mobile, un business de 1 miliard de euro pe an.

 

1. Definirea echipei de top management

Odată cu numirea de către Deut­sche Telekom, acţionarul majoritar al grupului, a unui nou CEO pentru operaţiunile din România, pe slovacul Miroslav Majoros, prioritatea începutului de an va fi legată de redesenarea top managementului şi de stabilirea membrilor echipei.

Grupul a trecut printr-o schimbare semnificativă în 2013, tot după ce grupul DT a trimis un nou CEO în România, pe germanul Nikolai Beckers, cel care a impus prima echi­pă comună com­pletă de top management a Cosmote şi Romtelecom, companii care aveau structuri paralele de conducere.

Beckers i-a adus atunci în echipa sa pe: Mathias Hanel - director comercial consumer, Emmanuel Sordet - director de relaţii al companiei, Gunnar Pahnke - director de strategie, Olaf Lausen - director dezvoltarea afacerii. Managerii recrutaţi în 2013 de Beckers s-ar putea număra printre cei care vor fi înlocuiţi de Majoros, în contextul în care noul CEO va dori să îşi formeze echipa.

În acest context este interesant de văzut ce rol va juca în echipa de conducere românul Ovidiu Ghiman, care în prezent ocupă poziţia de director comercial pe segmentul business al Telekom, poziţie în care a fost promovat în 2013. Anterior el a fost director de strategie şi director comercial pe segmentul rezidenţial pe segmentul fix (la Romtelecom).

 

2. Clarificarea strategiei de investiţii a Deutsche Telekom

Planul de investiţii al Telekom România pentru anul curent şi perioada următoare ar putea arăta care sunt planurile gigantului german Deutsche Telekom, acţionarul majoritar al grupului, pentru piaţa locală. Grupul Telekom, care se confruntă cu o competiţie dură pe toate segmentele de business, a comunicat anual investiţii de peste 150 mil. euro, însă având în vedere faptul că grupul deţine cea mai extinsă infra­structură de comunicaţii de pe piaţa locală din punctul de vedere al acoperirii teritoriului, suma nu a permis spre exemplu Telekom să păs­treze re­ţeaua 4G la nivelul rivalilor din mobil, care şi-au concentrat bugetele doar pe acest segment. Grupul Deutsche Telekom ar putea anunţa spre exemplu o strategie agresivă de investiţii, respectiv alocarea unor sume mai mari care să-i permită subsidiarei sale din România să ţină pasul cu rivalii. O altă variantă ar putea fi o mişcare de consolidare a pieţei în condiţiile în care DT, la fel ca şi alţi jucători mari de pe piaţă, au declarat în trecut că numărul de operatori din România este prea mare având în vedere nivelul de profitabilitate de la nivelul pieţei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO